Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Spärra mail- hur

Spärra mail- hur

Jag får då och då konstiga mail som kommer till min postlåda och som jag vill spärra som det var i tidigare Win versioner att det var möjligt att spärra, anmäla som spam osv. Nu ser jag inget sånt möjlighet, det ända jag kan göra är att ta bort men inte spärra.
Mejlen kommer hela tiden i jämna mellanrum med ngt. konstigt nummret som avsändare.
Tacksam för hjälp :)

Antal svar på detta inlägg: 5
Vad har du för mail program? Oftast är det så att Spam mail ändrar avsändare, så ena gången kan du få mail ifrån t.ex. 1@gmail.com när du spärrar den då skickar den från 2@gmail.com osv.

Så någon möjlighet att spärra spam finns egentligen inte, det enda som skulle lösa detta problem vore om alla mail program "tvingade" användaren att ange personnummer för att kunna registreras.
Tack för svaret. Jag har Mail för Win10 som mail program. En fråga till. Inte längre sedan efter någon uppdatering är det så att alla menyer i mail programmet är på engelska. Det hände mig en gång tidigare, men då kom svenska menyer själv efter några dagar. Finns det någon möjlighet att själv ändra det, eller måste man vänta tills ny uppdatering kommer. Microsoft är " fantastisk" de gör vad de vill med min privatdator. Hörde rykte att det är bästa spion program i världen.
@krisbiz , du ska inte lyssna på en massa prat och skriverier .

däremot ska du vara nöjd att du fått win10 uppdateringen gratis, den är ännu på utvecklings stadiet och augusti uppdateringen kommer ha en del nyheter.

däremot så är det så att e-mail appen också den är på utvekling

men du har ett mailkonto på en mailserver och den ligger hos någon annan och det är där det egentligen borde stoppas , om det är spam
Annons
Jag löste problemet med engelska menyer i min mail för win10.Ringde till Microsoft och fick tips att uppdatera win 10. Om någon har fått samma problem så gå in på aka.ms/win10se och välj "Ladda ned verktyget nu". Uppdateringen tog ca.2tim, men nu har jag alla menyer på svenska.
alltid bra att uppgradera till det senaste

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem