Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Run DLL Problem_2

Run DLL Problem_2

(Glömde en rad)
Varje gång jag startar min dator får jag detta meddelande.

Run DLL

Det uppstod ett problem med starten av C:\Program Files\HP\HPENVY 5530 Series\bin\HPStatusBL.dll
Det går inte att hitta den angivna modulen.


Jag har inte kvar denna skrivare.

Hur får jag bort detta meddelande?

Jag har letat igenom datorn men inte hittat nåt att radera.

(Jag har nu HP ENVY 5540 som skrivare).

Finns det någon som kan hjälpa mig?

//Brinken
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

vänta nu Brinken , när vi inte ser vad du ser kan vi enbart gissa

du måste vara mer på tå nu när du redan har väckt vårt intresse för att lösa ditt problem..

det är ett program som anropas när du startar datorn
då ligger problemet i registret (msconfig) men har vi inte din gamla installationsskiva så kan vi bara söka på webben , och HP har olika varianter av kontroll av skrivarens olika parametrar och det är där de har dålig avinstallation.

om du kan ställa om och visa dolda filer , kan du leta efter sökvägen till HPs kataloger

det intressant är också om du kör win10/ eller något os bakåt. för då kan de dolda filerna hamna på olika ställen ..
Jag kör win10, jag vet inte hur jag ställer om och visar dolda filer.
Hittade under utforskaren visa dolda filer, jag markerade den sen sökte jag i registret efter HP ENVY 5530, hittade QueueName/REGSZ/HP ENVY 5530 Series.

Hur får jag bort det? Är det bara och högerklicka och Ta Bort?
Annons
Jag klickade Ta Bort (även share Name/REGSZ som också kom upp) startade om men dialog rutan kom upp i alla fall. Hur raderar jag det?
Brinken du har fastnat i namnet , du har ju nu en 5540 och den ligger tydligen i samma serie.

Hps verktyg för underhåll ska kunna gå att använda för att radera skrivare och mjukvara, det brukar även finnas en uninstall fil i den up packade instalationskatalogen

här finns din 5530 skrivare med win10 drivisar och program mm
http://bit.ly/2bDhCfa

sen när man söker i registret är det inte bara att ta bort det...
man brukar säga att man borde spara registret innan man gör något man inte vet är ok. där kallas det export i registereditorn.


jag föreslog att man skulle installera om skrivaren även om man inte har den längre, det kan ibland lösa knuten . du har 50% i det läget

Jag har nu avinstallerat och installerat om HP ENVY 5540 men problemet kvarstår.

Men eftersom jag är novis på dator, behöver jag steg för steg instruktioner hur jag ska göra.

Jag begriper hälften av vad ni skriver, har aldrig tidigare varit inne registret och rotat, så det är nytt för mig.

Ingenting verkar hjälpa. så jag ger upp nu. Jag kryssar bort rutan vid varje uppstart.
Brinken , det är inte din nya skrivare som flaggar för dll missen utan din gamla skrivare , den har inte av-installerats rätt
med detta så har det skapats en massa avinstallations program av tvivelaktiga och kanske mörka människor som lockar en att använda dem.

en intressant grej är , hade du den gamla skrivaren installerad innan du uppgraderade till win10 och felet kom efter det..
Verkar vara ett vanligt problem som ingen lyckas ta bort, jag sökte på strängen: C:\Program Files\HP\HPENVY 5530 Series\bin\HPStatusBL.dll på Bing och fick sida upp och sida ner med folk som skrivit till HPs support och ber om hjälp.

De har alla olika modeller av skrivare.
Jo Bandit det är ett återkommande tema detta och det är olika lösningar för det.
men alla har med autostart att göra , och att strängen till dll filen finns kvar.

men det stora problemet ligger i att de som drabbas inte har nödiga kunskaper och tålamod att söka ..

i windows 8.1 hamnade denna sträng under denna katalog
den syns bara om man visar dolda filer i filhanterarern, och borde vara den samma i w10

[C:Users-användare-AppData-Roaming-Microsoft-Windows-Start Menu-Programs-Startup]

en annan variant är att i HPs konfiguration stänga av automatisk start till start enbart när man skriver ut..

ungefär så här
Öppna HP Envy 5500-programvaran och klicka på beräknade bläcknivåer eller Behåll din skrivaralternativ.

Öppna avancerade inställningar och välj Visa bläck varningar endast vid utskrift.

Om du misslyckas med att hitta dessa alternativ, gå till Start > Program > Autostart och ta bort genvägen övervaka bläck aviseringar.
Tittade lite på HP Support Forums. Där finns ett liknande problem. Ett svar där antyder att om man själv har lagt till en genväg till programmet så kan genvägen bli kvar efter en avinstallation.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-Software-and-Drivers/probl
em-starting-c-Program-Files-HP-HP-Photosmart-6520/td-p/5467298

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem