Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdatera till Windows 10 igen

Uppdatera till Windows 10 igen

Har kört Windows 10 innan men pga viss strul så lade jag in Windows 8.1 igen och gjorde en ren installation.

Kan jag idag installera Windows 10 igen med hjälp av MediaCreationTool och få det aktiverat?

Har inte bytt moderkort eller någon annan hårdvara.

Min aktivering av Windows 10 borde väl ligga på mitt Microsoft konto?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Tackar för informationen.
Då kör även jag Windows 10 igen efter många om och men. Nu har man 10 dagar på sig att fundera på om man vill ha det kvar eller så går jag tillbaka till 8.1 igen.

Gick alldeles utmärkt att uppgradera om jag gick till denna sida och använde verktyget. http://tinyurl.com/j9hfsw3

Har även tagit en backup på hela Windows 8.1 installationen om något går fel så jag har både livrem och hängslen denna gången
låter lite harigt och totalt meningslöst


win7 och win 8 kommer att raderas bort som historia..
varför då hålla på att installera test varianter..

har du 8.1
installera win 10 som ren installation på en ny disk
så slipper du grubbla
Annons
Du får inte ta illa upp nu Göcke.

Först vill du att jag ska lägga in Windows 10 och sedan när jag gjort det så är det inte heller bra?

Jag gjorde en uppgradering pga att det sparar en massa tid. Lägga in en ren installation kanske blir något bättre men det innebär en massa jobb med installation av program och appar samt drivrutiner.

Att jag sen gjorde en backup är för att om jag inte vill ha Windows 10 efter 10 dagar så kan jag backa utan att behöva göra en ren installation av Windows 8.1 igen. (om det fungerar som tänkt förtäljer inte historien men jag håller tummarna den dagen jag ska backa)

Ny disk???? Kan tänka mig att du menar att jag ska formatera den när jag skulle göra en ren installation av Windows 10.

Windows 10 fungerar idag precis som jag vill så för tillfället är jag mer än nöjd även om mitt moderkort inte ska stödja just Windows 10.
JonahHex , jag tar inte illa upp
hoppas att inte du heller gör det

men ditt svar att du hade en månad på dig ,
gör att jag inte förstår hur du gjorde
endera så är den registrerad som ok
eller så är det en prova på tid

testade du inte förut att installera w10 som uppgradering i från w8
i det läget borde du redan ha en w10 registrering på din dator
med just din w8 nyckel som garant.

win10 aniversery är den version du skall ha
det ser du om du har notisar och ink-arbetsytan
det är alltså den du skall köra
Hej igen.

Jag kör version 1607, OS-version 14393.447

Windows har aktiverats med en digital licens som är kopplat till ditt Microsoft-konto.

Tror nog att det som det ska vara.
ja då kan jag sova lugnt

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem