Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Wifi Internet App Log Anslutning

Wifi Internet App Log Anslutning

Hej.

Jag har köpt mig Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit.

Jag litar inte på att den har kontakt med internet hela tiden då jag ibland upplever att jag inte kan öppna webbplatser.

Tänkte jag skulle prova detta innan min ånger rätt går ut.

Det är oacceptabelt att betala 1600kr om den inte kan hålla uppe nätet.

Så det jag undrar är om det finns någon Android app som kan hålla koll på uptime eller vad man nu ska kalla det.

Så kan antingen min platta eller min extra mobil ligga och logga detta.

Räcker ju med en app som pingar en webbplats var 5 sekund eller något och loggar det när det sker förändringar.
Antal svar på detta inlägg: 6
bara en fråga , hur ansluter du till din internetprovider , det är de som kan svara på hur ofta du måste förhandla fram anslutningen

är det via fiber, adsl, eller mobilt bredband

eller är det enbart din wifi anslutning
kan du se läget med appen wifi analyser
Jag vill helst ha en konstant anslutning, i nuläget känns det som internetaccesen försvinner, har fortfarande fullt på wifimottagningen.

Jag har Telia ADSL, bryggat technicolor modem, sedan Asus RT-AC68U router, kablat till Devolo dLAN 1200+ som sedan använder det lokala elnätet i huset till Devolo dLAN 1200+ WiFi ac som i sin tur sänder wifi.

Då jag endast använder den via wifi och endast till androider så är det det jag måste pröva.

Målet om det funkar är att köra trådat från Devolo dLAN 1200+ WiFi ac till en Raspberry Pi 3, men den är inte köpt än, vill veta om detta funkar först.

Tappar som sagt inte wifimottagning utan accessen till internet känns det som.
Läser man om andra modeller som använder sig av elnätet så är detta vanligt men läste div tester innan jag köpte detta och fanns inget om att det kopplade från.
Wifi och olika former av bryggat och repiterbart brukar ha en instabilitet.
Tror inte ditt internet anslutning är den största problemet , utan det trådlösa interna nätverket.
Är du ensam om wifi nätet.
Eller är det grannar som ochså delar på kanalerna.
Wifi analyser appen kan visa dig en del
Annons
om du söker på network monitor så finner du en hel del appar som kan vara till hjälp , se bara upp en del kan vara appar med bakdörrar

själv skulle jag testa via ett shell och köra nätverks kommandona därifrån
Jag bor ganska ensligt så inga grannar stör mitt wifi. Har absolut ingen overlapping.

Jag har 80mhz på ch108, 40mhz på ch3, sen vet jag inte vilka mhz min devolo använder men ch124 och ch11.

Har inga problem med dom andra två nätverken alls utan bara devolos.
koncentrera dig först på ch(x)
mhz (frekvensen)är lika med en del av kanalen

och vilket dB (styrka) du har där du befinner dig
ju lägre -db du har ju starkare signal

och improvment


men om det enbart är devolos som du har problem med, byt den
jag hade en burk som betedde sig konstigt en gång , och det visade sig
att den hade fabrikationsfel.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem