Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windowsuppdatering

Windowsuppdatering

Försökte köra "Kumulativ uppdatering för Windows 10 version 1607 för x64-baserade system (kb 3200970) och får fel 0x80070002.
Har kollar lite på nätet men hamnar oftast på verktyg som kostar typ
PC Health Advisor. Har någon tips på vad som kan göras utan att det kostar pengar.
Jag är ingen PC-expert så skriv gärna på vanlig hederlig svenska som är begriplig för en novis.
Allt som jag använder datorn till fungerar, så man kanske kan strunta i detta fel, eller? Är dock något seg i vissa lägen.
Tacksam för hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Jag har provat väldigt många "fixatillprogram" i mina dar och kan säga att jag inte är speciellt imponerad av vad dessa kan göra.

Det finns en uppsjö av dessa tyvärr som säger att dom kan fixa både det ena och andra men oftast så ställer dom till med mer problem än man hade från början.

Visst finns det program som fungerar och inte tvingar på användaren än det ena än det andra.

Jag har hittat några som inte ställer till det och som rensar en del som en vanlig användare kan ha svårt att rensa.

Ska man labba så sök på valfri söktjänst på programmet innan man installerar så har man iallafall lite mer info än om man bara läser det som program/appmakarern utlovar.
synd alsv att du inte testade PerAsks förslag

hade det inte funkat hade i alla fall jag meddelat Microsoft om detta.
eller tvärs om.
nu får vi ju aldrig veta det..

jag har inget emot att ni använder tredjeparts program det är edra datorer.
men jag är skeptisk till varför det har blivit en marknad för allt skit som man får in
eller uppstår i efterhand .

men samtidigt är jag glad att ni löser edra problem
En bra grej med det programmet jag anskaffade är att man har en support, men som jag inte har behövt använda hittills. Vet inte om dom gratisprogram som finns
har support. Vem skulle i.s.f. finansiera detta? Att ha en supportorganisation torde
väl kosta en del, eller?
Annons
länken som PerAsk visade på är ju också support från Microsoft
Testade du (alsv) felsökning via kontrollpanelen och försökte reparera Windows Update?
JonahHex: Nej det gjorde jag inte. Du skall veta att jag inte är någon större stjärna när det gäller datorsystem. Är alltid lite skraj att fixa och dona med min dator. Det
är viktigt för mej att jag kan uträtta betalningar via internet-bank, ta emot/sända mail och googla på nätet.
Så här i efterhand ångrar jag att jag inte testade PerAsk:s förslag, men nu är skadan redan skedd. Dyker det upp problem i framtiden skall jag testa hans tips.
Jag missade att det var ett Microsoft-program och där finns naturligtvis support även om det är ett gratisprogram. Beklagar att det blev som det blev. Den enda glädjen i det hela att nu verkar min dator vara frisk.
Jag är glad att Internetstart finns eftersom det finns många kluriga typer som har
större kunskaper än jag. Jag var lite för ivrig att få problemet löst, men det här var väl inte det smartaste jag gjort.
aslv, nu ska du inte ångra dig eller bli ledsen,
fungerar din dator så är det ju syftet med du gjort ok

att få en dator du känner igen.
Håller med Göcke.

Fungerar din dator som du vill så kör på bara. Vi kan bara gratulera att det funkar bra.
Inga problem; ligger inte sömnlös på nätterna för 231 SEK som det hela kostade mej. Fick ett verktyg med ett snyggt gränssnitt som rätade ut frågetecknet. Anledningen till varför jag uppgraderar är inte att få ny funktionalitet utan jag inbillar mej att varje uppgradering innehåller någon form av förbättringar vad gäller säkerheten, annars skulle jag strunta i uppgraderingar. Det förekommer ju mycket ruffel och båg på nätet varför säkerheten är A och O. Vore inte kul att få bankkonton
tömda på dom surt förvärvade slantarna.
windows uppgraderingar ska man installera
och Apparna är ju för att få de förändringar de implementerar

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem