Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Är dina lösenord HACKADE?

Är dina lösenord HACKADE?

SVT har kommit över miljontals lösenord på hemliga siter som tydligen bara är att tanka ned, är ditt ute på nätet,kolla!

https://dold.svt.se
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Haha, SVT har inte kommit över, sök gärna på den här länken med https://haveibeenpwned.com/

mitt ska visst finnas på droppbox, ett program jag aldrig använt, än mindre vet jag lösenordet.
Bra tips Musse!

Jag lägger upp din länk som länktips här på IS så att alla kan få info om det.
Fast SVT's stämmer för ett av mina konton har varit hackad men jag har nytt lösenord efter det men den finns i SVT's länk. Det var för 3-4 år sen.

haveibeenpwned visar inte något vilket bör stämma i nuläget i alla fall .... tror jag

Annons
Daniel!
Ja det är bara att tacka för att man har gjort någon nytta idag.
Hej & Tack musse
Har testat & är Ej hackad...
Hälsning från ett gråååt sthlm men varmt (+9)
Både havebeenpwned och SVT visar att ett konto har blivit hackat, Imesh, en musiknedladdningsajt. Men den har jag redan avinstallerat. Då behöver man väl inte heller byta lösenord för alla övriga konton man har? Har olika lösenord för varje konto.
använder ni en mailadress på flera ställen och samma lösenord, då är det nog ide att se över dem
Det är viktigt att veta i sammanhanget att det inte är själva lösenordet till mailen som är hackat, såvida man inte använt samma lösenord till mailen som till sidan där man blivit hackad. Jag tror att det, i de flesta fallen, är lösenordet till Drobox som blivit hackat. Jag har för mig att även Spotify har samma problem.
Det har gått troll i det här med lösenord. Har man en privat dator ser jag ingen fördel i att ha många, långa och svåra lösenord att själv forcera för att komma fram dit man vill. Försöker undvika dem om möjligt. Har ett enda kort sådant, som får duga till allt.

Om någon hackare skulle hitta det skulle han dö sotdöden. Han skulle förbanna sin egen dumhet att slösa med tiden. Där bakom finns varken nyckeln till Fort Knox eller något annat intressant för en utomstående.
:applader @ Nilho

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem