Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nu räcker det med påhopp.

Nu räcker det med påhopp.


Har inte varit här på mer än sporadiskt det senaste veckorna, och när jag nu börjar läsa igenom dom inlägg, svar och trådar som tillkommit så blir man ju rent ut sagt förbannad!

Angel, Superkvinnan, Putte Gunn, Los Lovos, Nina, Nane... mfl.

Nu skall vi se om ni som känner er skyldiga, kan läsa ett inlägg överhuvudtaget, och vi börjar med denna enkla rad...

Jag vill inte ha några drypande svar, påhopp, eller flummiga inlägg i denna tråden! Och det är jag som har startat den!

Ni borde skämmas!

Ni har tagit detta mycket väl fungerande forum och gjort om det till er alldeles privata krigsplan, där ni utbyter personliga åsikter om varandra! Inte ett enda inlägg där ni medverkade besparades jag från era syrliga inlägg om varandra, era självgoda påhopp, och er motvilja till att besvara trådens kärnpunkt snarare än att höja er själva och era åsikter till högre höjder!

Min åsikt är att alla har rätt till en åsikt, och att denna gärna får argumenteras, motbevisas och detaljrikt studeras, men att gå så lågt att man börjar med personliga påhopp och tillmälen i den skala ni har gjort är totalt förödande för ett forums existensberättigande!

Är det så ni vill ha det ?

Håll er till ämnet och undvik att hacka på andra människors brister och tillkortakommanden, så tror jag att vi får ett större utbyte av forumet på alla plan!

Jag har själv medverkat på forumet under några år, och jag vet att det inte alltid är lätt att vara saklig utan person angrepp, även jag har väl visat mina sämsta sidor på forumet, men absolut inte i den omfattning som ni levererat!

Skärp till er!

// M
Antal svar på detta inlägg: 10
Håller med dig Minion.
Skulle tro att alkoholkonsumtionen,varit i överkant.

Vi emotser en ursäkt,av dom inblandande,när dom nyktrat till.

Göcke och Daniel,har nog haft behövlig vila.Då går det så galet.
När katten är borta,dansar r.... på bordet.
Äntligen!det var på tiden att nån på ett uttryckligt sätt säger ifrån,annars så blir det lätt att man själv dras in i ett pajkastningskrig,bra skrivet Minion,hoppas att alla tar till sej denna uppmaning och att vi i fortsätter använda detta fantastiska forum för debatt på ett normalt och vuxet sätt.påhopp och andra fula påhopp på person kan fortsätta på sajter där dom hör hemma tex,lunarstorm mm.
Förvisso räcker det med påhopp, men vad är den här tråden egentligen bra för? Göcke har ju redan styrt upp situationen och lagt ner reglerna med all önskvärd tydlighet.

Om du hade varit seriös i din vilja så hade du väll åtminstone föregått med gott exempel och skrivit någonting i stil med "jag nämner inga namn.."

Jag är medveten om att jag har gott över gränsen, och det ber jag om ursäkt för. Jag blev provocerad till detta av en viss person med många namn.

Men Putte Gun har, om än förvisso en del bisarra åsikter, inte egentligen missbrukat forumet med personliga påhopp. I varje fall enligt min mening.

Men inget ont som inte har nått gott med sig!
Jag har fått en fördjupad uppskattning och förståelse för Göcke som moderator. Du gör ett grymt jobb och jag är ledsen att jag var en del av en idioti som orsakade dig onödigt merarbete.

Annons
Tack Minion och ni andra som håller med!

Vi som modererar, speciellt Göcke har under vissa tillfällen behövt lägga ner ett jättejobb i modereringen, vilket ju inte alltid är jättekul - speciellt om man möts av en motvilja från de som vill sprida osämja. Därför vore det så bra, precis som ni tar upp, hjälpa oss med modereringen. Det vore guld värt.

Jag kanske är enögd-men jag kan inte se vad jag gjort för fel?

Det största problemet här är att vem som helst kan komma in på Forumet utan någon sorts registrering - det har ju också visat sig att det använts nick som andra redan har.

Jag ser väl detta som ett uppdrag för Daniel och Göcke att försöka lösa - vilket jag för övrigt upplyst dem om..


Hade inte tänkt lägga mig i, men debattlusten är stor i sommar.
Alltså, jag har hållit mig till två ämnen: Homoseuellas rätt till adoption och ROKS. Jag har inte att jag ägnat mig åt personliga påhopp som vissa har gjort utan hållit mig strikt till ämnet. Naturligtvis har jag gett syrliga eller beska kommetarer till alla som inte har hållit med mig.
Jag har även gett mig i debatten -Är jag rasist- och gett min syn på invandrare som begår brott.
Nu, avslutningsvis får man debattera på ersida eller skall alla trådar var en klubb för inbördes beundran?
PS frågan är riktad till Minton!
Minton en fråga till! Varför hoppar du på Nane. Hon håller alls inte med mig. Hon redogör för sina åsikter -vilka jag naturligtvis inte delar-men jag kan inte finna några personangrepp.
Jag anser att Nane tillhör dom ärligaste debattörerna på Internetstart mig inberäknat eftersom jag tar mig friheten att raljera en hel del.
Minton kom igen och visa hennes misstag eller be om förlåt och ta bort hennes namn.

Svar till alla..... Och ett avslutande av tråden...

Att Nane blev inräknad, liksom till en viss del du, Putte, var väl en generalisering och jag ber om ursäkt för detta, det var i trådar där ni varit aktiva som dom värsta inläggen var publicerade.

Huvudsaken är väl ändå, och meningen med tråden, att vi tänker efter en gång extra när vi skriver och debatterar, så att vi håller oss till ämnet och inte medvetet försöker tillfoga andra människor skada genom att verbalt förnedra dom, och trycka ner dom.

Det här är nog ett av internets bästa ställen om man vill ha hjälp med ett problem, eller yttra en åsikt och få svar som ger en ett större perspektiv, då finns det ingen anledning att förstöra meningen med forumet heller.

LL - Medveten om att situationen var uppklarad en stund innan denna tråden skapades, men jag ansåg likväl att tråden har ett berättigande, då situationen måste ses som allvarlig....

Jag önskar er alla förövrigt en fortsatt "Indian" sommar, då värmen i vattnet på västkusten i alla fall igår var hela 23°c!!!!!

Ha det gott "vänner" av demokrati och yttrandefrihet!

// M
Jag låser denna tråden , för som sagt har ni fler frågor om mitt handlande efter helgen så får ni maila mig eller Daniel

Minion IT har delvis rätt, det fanns en person som lekte ubåt. med flera alias.

Detta mail försökte jag sända till en faikad mail adress i morse.
den som vet med sig att använda ej gångbara sådana göre sig inte mer besvär.

//
Har du missat hela poängen med att vi inte vill ha sandlåda i forumet
Jag lade ned totalt 9 timmar på att ta bort inlägg där en mängd personer kastade sand på varandra

när över 50-75% av trådarna var skit som inte hade med ämnet att göra, så stängde jag dem eller tog bort dem
har du andra åsikter så maila mig eller Daniel men ta inte upp
detta som en tråd på forumet för jag är innerligt trött på de personer som inte vill följa de enkla regler
som vi har på forumet.
Vi vill ha ett öppet och vänligt forum
det borde gå att ordna utan pajkastning.

och jag gjorde detta för att jag vill ha tillbaka nivån på diskussionerna
där de en gång var. inte att hänga ut enskilda personer.
alternativet var att radera allt från ett visst datum.

så jag ber dig sluta undergräva mitt jobb som moderator.
helgens händelse visar bara att vissa inte är mogna att ta det ansvar som sätts på en att skriva öppet i ett öppet forum.


mvh // göcke

//


Nog om detta nu
all vidare korrespondens eller åsikter skall gå via mail som går att svara på inte här på forumet.

Och en påminelse , det är fortfarande ni som skriver som formar
forumet till vad det är inte jag som moderator.
och att använd Anmäl inlägg funktionen om ni tycker något är fel istället
för sandlådan.

mvh // göcke moderator IS


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem