Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Pension

Pension

Någon som använder hypotekpension för å nackdelar ?
Antal svar på detta inlägg: 2
Ekonomi

Konsumentverket kritiserar reklam om pensionärslån
PUBLICERAD 2016-05-18 Dagens Nyheter

Skriv ut Rätta artikel Bokmärk
○ Konsumentverket anser att Svensk Hypotekspension lurar pensionärer i sina låneannonser. Enligt verket bryter bolaget mot konsumentkreditlagen genom att inte ange den effektiva räntan i låneerbjudanden på sin hemsida.

Det är Dagens Industri som rapporterar att Konsumentverket granskat Svensk Hypotekspensions annonser och konstaterat att det felaktigt framstår som att lånen är räntefria. ”Konsumentverket anser att berättelserna ’Kerstin, Erik och Maj fick ett rikare liv’ och ’Inger och Åke fick ett rikare liv’ ...ger inte intrycket av att produkten är ett lån som innebär en kostnad, skriver myndigheten.

Svensk Hypotekspension är en av landets större låneaktörer med 2 miljarder i omsättning.

Verket kräver att företaget genast rättar direkta sakfel och förtydligar informationen både i annonser och på hemsidan, innan myndigheten går vidare med ytterligare åtgärder.


Jessica Ritzén
Jag rekommenderar starkt Svensk Ekonomiplanering, dem har hållit koll på min ekonomi och mitt sparande nu i snart två år. Jag är mycket nöjd även fast jag vet att jag kanske hade tjänat mer ifall jag sparade själv privat. Men jag känner dock inte att jag varken har tid eller lust att sätta mig in i det och leta efter fonder och aktier, samt sparande till pensionen.
https://www.facebook.com/svenskekonomiplanering/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem