Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

CSN bidrag samtidigt som sjukbidrag?

CSN bidrag samtidigt som sjukbidrag?

Hej!

Jag har mejlat FK men inte fått något svar. Så jag tänkte jag skulle fråga här.

Det är så att jag har anmält mig till lite kurser som börjar till hösten, då tänker jag hur det blir med studiebidrag som man får från CSN går det att ta emot studiebidrag samt erhålla sjukbidraget? eller är man inte berättigad till studiebidraget om man har sjukbidrag?

Någon som har koll på detta? Jag vet en som hade båda delarna från ett behandlingshem som jag bott på, men jag vet inte om han fuskade eller om man verkligen fick göra så.
Antal svar på detta inlägg: 4
Hej.

Jag är tveksam till det-men det beror på hur och vad du studerar. Man kan ju också studera på heltid och ända ner till enstaka kurser. varför inte kontakta CSN istället-dom vet ju!
Testa att gå in på deras hemsida och se om du hittar information där.

Eric:

Jag vet inte var du bor, men här på Stockholms Universitet så har CSN nån slags kontor man kan besöka för personliga möten där man kan dryfta många frågor.
Jag har själv erfarit att man får väsentligt bättre hjälp av dessa människor ansikte mot ansikte än vad man får om man ringer.
Så om du kan, så är mitt tips att försöka åka och träffa en handläggare och gå igenom hela din situation med honom/henne.
Eric, har du kollat så att du ö.h.t. har rätt till sjukbidrag när du studerar? Har du tänkt heltidsstudera?
Annons
Förresten, sjukbidrag är inte samma sak som aktivitetsersättning?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem