Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Asus UL30A

Asus UL30A

Jag har köpt en begagnad ASUS UL30A med Windows 10 pro i och killen som jag köpte den av hade haft Windows 10 i den sen det kom ut utan några problem.

Jag har också Windows 10 i den och det går kanonbra, i dag ringde jag till ASUS support för att höra vara deras drivrutiner bara finns till Windows 7 och om jag kunde använda dem för att installera i min dator, han blev vansinnig på mig för att jag körde Windows 10 i min dator och sa att det fick jag inte göra för den var inte avsedd för Windows 10.

Han var mycket otrevlig för att jag körde med Windows 10 och slängde på luren i örat på mig utan att svara på min fråga om jag kunde hämta de drivrutiner som finns på deras sida som tillhör Windows 7 till min dator.

Hoppas någon vänlig själ här kan svara på min fråga om jag ska använda deras Windows 7 drivrutiner eller om det inte funkar?
Antal svar på detta inlägg: 10
Med Windows10 så tog Microsoft över att rulla ut drivrutiner ,
och tillverkarna gömde huvudet i sanden,
och slutade med suporten på många av de hårdvaror de redan skeppat ut.

levererades utrustningen med win7 så är det OSet som de supportar.

alternativt är att den utrustningen kan ha varit med vid win8/win8.1 uppgraderingen, och att det i dag finns en drivrutin för win8.1 som du kan testa.

frågan är vilken drivrutin som inte fungerar ?

och det går att testa med win7 drivrutiner, men är inget säkert kort

Challe . kan du svara med lite feedbak
Jag har varit i Tyskland hela dagen och har inte suttit vid datorn så jag får återkomma med svar senare i helgen.
Annons
asus har drivrutiner till win7
och en länk till win8.1

http://bit.ly/2pKuprl
Tack Göcke för ditt svar och jag har hittat de drivrutiner som jag ville ha, men en annan fråga, jag ska uppdatera ram minnet och undrar hur mycketr jag kan sätta i den?
max 2*2Gb = 4Gb

PC3-8500 1066Mhz DDR3 SDRAM SO-DIMM 204-pin
I min dator sitter ett 2Gb ramminne 2GB 2Rx8 PC 106005S-9-10-F1 står det på minnet och nu undrar jag om jag kan köpa ett av detta minne och få de att lira ihop i min dator?

https://www.komplett.se/product/418383/datorutrustning/pc-komponenter/
minne/corsair-value-ddr3-1066mhz-2gb-sodimm#
Det ska var ett 2GB 2Rx8 PC 10600S-9-10-F1och inget annat som sitter i datorn nu.
Challe , ditt minne finns på tradera
Göcke; Det står ju F2 i slutet på det minnet på Tradera men på mitt står det F1!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem