Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Scanna dokument

Scanna dokument

Hej. Jag har ett dokument från nordea som jag skannar in men det går inte att fylla i på datorn hur gör jag
Antal svar på detta inlägg: 10
Ingen som vet?
Ett skannat dokument är som ett foto och går inte att fylla i annat än om du möjligen har någon speciell programvara?
När jag menar programvara så kan det ex. vara Adobe Acrobat av någon version (inte Reader).
Annars så måste banken tillhandahålla ett färdigt formulär som går att fylla i.
Annons
Formuläret finns inte på deras hemsida man får hämta det på banken
Det ska gå att använda Microsofts gratisprogram Onenote till att scanna och och redigera dokument men jag minns inte hur. Du får googla
en liten undran ,, går det inte med automatik att redigera i ett pdf format , så är tanken att du ska skriva ut det och fylla i det manuellt, av den enkla anledningen att det ska ha en namnteckning som underskrift på den... för att gälla.

de andra alternativen är

spara pdf filen , högerklicka på den och välj att öppna med word2016 eller acrobat reader, alla går att välja i redigeringsläge då

alltså principen är att du endast kan redigera i ett sparat pdf format först
av den anledningen att redigera flaggan måste sättas...

däremot en inscannad dokument = bild , där kan du bara behandla det som en bild och redigera det som en bild..


hoppas att ni fixar till det
Jag fick inte OneNote att fungera så jag använde bläckpenna kanske man ska köpa skrivmaskin så fungerar det nästa gång
kentr10. Själv använder jag sedan många år tillbaka ett program som heter Form Pilot. Det har hängt med sedan Windows 95 och nu på Windows 10. Det är ett enkelt program där du skannar in ditt dokument och sedan skriver du i det. Det går att spara och skriva ut.

Hej båke jag ska testa Form Pilot när jag har tid
Kolla in Acrobat Reader DC, har fungerat för mig en gång för längesedan, kommer inte ihåg hur bra det gick tyvärr!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem