Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10 Fall Creators Update

Windows 10 Fall Creators Update

Windows 10 Fall Creators Update är nu ute för uppdatering
Har ni uppdaterat ?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har fått nån uppdatering som tar tid på sig Funktionsuppdatering för Windows 10, version 1709
jo då är din på väg, det tar tid för vissa datorer
jag har en som laddade ner den på 12h och nu startas om
Nu är min färdig, testar att länka mobilen med datorn..
Annons
En liten Varning!! Helt plötsligt slutade start knappen och allt annat på datorn att fungera, sen märke jag att om jag klickade på Edge hände inget men om jag direkt efter högerklickade på start knappen så öppnades Edge.

Och så var det med allt, klicka och högerklicka på start. Avinstallerade ett säkerhetsprogram och allt funkar igen.
Det gick smidigt för mig att göra uppdateringen. Det tog runt en timma.

Fick problem med ljudet efter uppdateringen, men efter diverse fipplande med ljudinställningarna så lyckades jag få tillbaks det.

Än så länge tycker jag uppdateringen ser rätt bra ut. Har inte hunnit utforska allt, men jag var orolig för att utseendet skulle förändras mer än det har gjort.

Det har dykt upp en ikon som heter Kontakter i Verktygsfältet. Får se om den kommer att fylla någon viktig funktion, annars åker den nog bort!

vill du inte visa kontakter i aktivitets raden är det bara att högerklicka ikonen och bocka av
Ja då var den installerad. Jag lärde mig en del saker när jag gjorde detta. Att sätta energisparläge till aldrig när man har nätsladden i. Jag gjorde nämligen följande. Sökte efter uppdateringar och det fanns det ju så windows update startade nerladdning. Den tog en j-a tid och datorn gick till strömsparläge och då verkade det som att uppdateringen slutade. Då jag rörde musen kom den igång igen, men det hände inget. Detta upprepades tills jag slog av strömsparläge vid nätdrift. Då fick jag ner allt från början, men som sagt det tog tid. Jag tror att eftersom jag själv startade sökningen av uppdateringar hamnade jag långt ner i prioriteringen för nerladdning. Sen gick själva uppdateringen på en timme. Det blev ganska sent tills allt var klart och jag fick upp en sida från microsoft med hints om det nya, men eftersom jag var trött ville jag fortsätta nästa dag, så jag, min dumme f-n, klickade ner sidan och nu kan jag inte hitta den.
Nu till min fråga. Är det någon som har adressen till den sida som microsoft hämtar upp när installationen är klar?
PS Jag fick också ett meddelande om ljudet som uppmanade mig att starta om och då funkade det. DS
sök efter uppdateringar

och man ska aldrig jobba med datorer i tidsnöd eller att man måste sova
Något måste ha gått snett. Jag har inte kvar vissa appar från Microsoft och jag kan inte hitta någon ikon för store så jag kan inte ladda ner dom som jag saknar. Tur man har backup så jag får nog backa tillbaka och vänta på att automatiska uppdateringen tar hand om mig.
ja nog har det gått fel allt , så där mycket problem är inte bra för magen

backa och gör om det när du har tid

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem