Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hoppig mus. Ej hopplös

Hoppig mus. Ej hopplös

När jag ska scrolla en sida, vilken som helst, så har min mus börjat uppföra sig underligt.
När jag rör mushjulet för att scrolla nedåt, så händer det ingenting. Scrollar jag lite till far sidan nedåt fort och sedan upp igen. Fortsätter jag att scrolla nedåt så kan sidan åka upp igen, till översta raden. Likadant om jag ska scrolla uppåt, då händer samma sak. Tar jag tag i listen på högra sidan och drar nedåt, så fungerar det, men inte när jag scrollar med mushjulet.

Är det fel på musen?
Är det drivrutinen?
Om jag tar bort drivrutinen via Kontrollpanelen och startar om datorn igen.... är det automatiskt en ny drivrutin då, eller måste jag leta rätt på en utan att ha en mus att tillgå då?
Antal svar på detta inlägg: 9
hej prova att byta batteriet i musen,
bosse1

är den inte batteridriven, så byt mus.
Kolla så att det inte ligger hårstrån och annat skit under!
Annons
Om den har börjat så nu så får du nog pröva bosse och Göckes förslag, men du har händelsevis inte en optisk mus och ett dåligt underlag som musen inte kan läsa av ordentligt. I dessa fall så brukar den hoppa åt alla möjliga håll
Tack för tipsen. Jag har en optisk mus, och lånade frugans optiska mus istället, och då funkade det på samma underlag. Fåtöljskarmen
Batterierna är bytta, men tycker att jag får byta ofta på den. Köper en ny mus vid tillfälle. (kan ju inte ha en fru utan mus )
Föreslår en ny fåtölj och en ny mus också istället. Du har ju så rätt i det sistnämnda
Köp en optisk mus med automatisk avstängning. Jag köpte min på Clas Ohlson för ca 150:-. Musen är av märket Exibel. Musen kommer igång så snart du trycker ner en av musknapparna. På så vis räcker batterierna länge, upp till ett år.
Köpte en på Clas Ohlsson. 100:- Funkar bra
Bra då klarar sig musarmen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem