Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Xdgaudio.vbs

Xdgaudio.vbs

Har fått ett problem med en ruta som poppar upp med jämna mellanrum;

"Det går inte att hitta filen C:\WINDOWS\xdgaudio.vbs. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen."

Hur fixar jag detta felet?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag hade det här felet för en tid sedan och höll på att bli tokig innan jag löste problemet.

Jag kan ge dig lösningen på det, men måste veta om hur stora kunskaper du har i att leta upp filer i din dator?
Jag anser mig inte ha några problem med det så jag hoppas du sitter inne med lösningen. Är inte hemma i kväll och i morgon så jag får testa efter jobbet i morgon men du får gärna skicka över lösningen.
Såhär gör du!

Högerklicka på skrivbordet och välj ”Nytt” och sedan ”Textdokument. Öppna dokumentet och skriv in den här raden. WScript.Quit

Därefter stänger du dokumentet och ger det namnet xdgaudio.vbs
Det kommer då att göras om till en fil som har något som ser ut som en skriftrulle. Det är en visual basic-fil.

Nu letar du upp xdgaudio.vbs i katalogen C:Windows. När du har hittat den lägger du till ändelsen BAK på den. Den kommer då att se ut såhär: xdgaudio.vbsBAK. Jag tror du får en varning som frågar om du verkligen vill byta namn på den, men det vill du göra!

Därefter flyttar du filen du skapade på skrivbordet till samma katalog, alltså C:Windows. Efter det kommer problemet att vara löst.

Lycka till!


Annons
Har gjort som du skrev och allt fungerade fram till att jag skulle söka upp filen i C:Windows och den finna inte där, vad gör jag för fel?
Prova med att lägga dit filen du skapat och se om det funkar då. Kanske är filen borttagen från katalogen. Om den finns där kommer Windows att säga att det redan finns en fil med det namnet. Om det INTE gör det så borde du ändå få bort felmeddelandet som dyker upp eftersom det då FINNS en fil där.

Du kan också söka efter filen genom att skriva in namnet i "Sök i Windows". Om den dyker upp där så högerklickar du bara på den och väljer "Öppna filens sökväg".
Jag har flytta filen nu till C:Windows men inte skrivit in BAK men det verkar som inte rutan dyker upp längre.
Skrev in BAK efter filen nu och då kom rutan.
Tog nu bort BAK efter filen för att se om den kommer igen
Det har inte kommit någon ruta ännu så håller tummarna för att slippa eländet.
OBS! BAK är till för att särskilja två filer åt och för att man ska kunna backa om det inte fungerar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem