Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Reparation av bärbar dator i GBG

Reparation av bärbar dator i GBG

OK, idag var jag runt i Göteborg och letade efter någon som kan titta på min bärbara dell inspiron som fortfarande krånglar trots idoga försök samt goda råd här på IS.

Någon som kan rekommendera en affär eller person i GBg som kan titta på bärbara.

De flesta butiker tittar på mig som om jag vore ett UFO när jag frågar om de felsöker samt reparerar bärbara...

Tack på förhand

/Åke
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Har du inte sett reklamen med Dell? dom säger att dell finns inte att köpa på affär, bara via nätet,då måste det innebära att den måste lagas virituellt ochså,hur nu de ska gå till skämt åt sido Åke,vet faktiskt inte var man kan få hjälp,Lycka till
jo du...jag skrattar inte och inte tänker jag köpa Dell någon mer gång i mitt liv...

Fast det var min förra chef som gjorde det iofs....men problemet är mitt privata numera...dessvärre.
Har du frågat dem på Inet Data? De håller till på Hisingen (Ringön). Verkar kunna sina saker och säljer mycket bärbara. Dock som sagts tidigare, kan vara svårt när det gäller andra märken än de egna.

EZ
Annons
På Inet var jag idag och de lagade bara sina egna fel....
Äke har du varit i kontakt med Dell suporten, de har ju egna
verkstäder för reparation.
De sänds dit via posten eller vad som de rekomenderar.
denna logistik blir allt vanligare, ta Palm eller vad som.
alla jobbar på detta sättet i dag.
och var inte orolig att den skall hamna i tex england för rep
eller irland eller varsom hellst. Men räkna med att det inte är gratis Så du inte blir ytterligare besviken.
Göcke!, jo jag vet...men jag tänkte ha lite kontroll över datorn i mitt närområde

Men tack!
Dell har endast service verkstäder man skickar iväg grejerna till.
Så du får nog börja leta på nätet och se om du kan hitta reservdelar och fixa själv.. Kan ju inte va så svårt finns ju hur bra beskrivningar som helst hur man plockar isär deras bärbara till molekyler, om man kollar på deras support sidor.
Rob....jo om jag visste vad felet var i datorn...hmmm
Kolla med Blå Huset i Sisjön... De kanske kan hjäpa dig...
Tack!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem