HEBE-släp årsm. 1975
Vid besiktningen påpekades brister på fjädringen, kärv/stum på båda sidor, vilket då betydde ombesiktning.
Har nu fått detta åtgärdat och besiktat utan anm.
Man skar upp den fyrkantiga axelhöljet där hjulaxeln och gummifjädrarna (gummitorsion) finns och rengjorde innanmätet från rost och smuts och sedan svetsades axelhöljet ihop på nytt.
Killen har ett tjugotal års erfarenhet av just HEBE, påstår att rörelsen för fjädringen 3-4 mm ska kunna tolereras av bilprovningen.
Jag betvivlar inte alls Killens påstående, men finns det något skrivet någonstans om vad som gäller för rörelsemått i sammanhanget?
Jag har sökt på internet, men inte sett ngt. om vad som ska gälla...
Det är ju inte som att kolla fjädringen på en bil… ex. en ford-v8 då man ställde sig på kofångaren och gungade för allt man va värd...
Vid besiktningen påpekades brister på fjädringen, kärv/stum på båda sidor, vilket då betydde ombesiktning.
Har nu fått detta åtgärdat och besiktat utan anm.
Man skar upp den fyrkantiga axelhöljet där hjulaxeln och gummifjädrarna (gummitorsion) finns och rengjorde innanmätet från rost och smuts och sedan svetsades axelhöljet ihop på nytt.
Killen har ett tjugotal års erfarenhet av just HEBE, påstår att rörelsen för fjädringen 3-4 mm ska kunna tolereras av bilprovningen.
Jag betvivlar inte alls Killens påstående, men finns det något skrivet någonstans om vad som gäller för rörelsemått i sammanhanget?
Jag har sökt på internet, men inte sett ngt. om vad som ska gälla...
Det är ju inte som att kolla fjädringen på en bil… ex. en ford-v8 då man ställde sig på kofångaren och gungade för allt man va värd...
Antal svar på detta inlägg: 0
inga svar än... |
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem