Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Win7 uppdatering

Win7 uppdatering

Lite märkligt att det fortfarande kommer uppdateringar för Win7

Idag fick jag en ny uppdatering "Windows-verktyget Borttagning av skadlig programvara- V5.91"(KB890830)

Det kommer uppdateringar varannan var tredje månad.

Skulle uppdateringarna inte upphöra för längesedan för W7?

Har visserligen Win7 Ultimate
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Du har antagligen någon form av w-7-program installerat kvar sedan tidigare.
Själv hade jag kvar installerade program från Windows Vista och fick då ofta uppdateringar som alltså då inte gick att genomföra, eftersom vista inte finns mer.
-Göcke, rätta mig gärna om jag har fel-
Tror att det har med att det inte är den vanliga Home utan Ultimate som jag har men om jag tittar i Windowskatalogen så kommer det till alla.

De senaste 4 månaderna har det kommit en sådan uppdatering varje månad automatiskt.

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB890830

Windows program för skadlig programvara är inte en uppgradering av w7 utan är som det nämns en del av skyddet. Du har en övertro att win7 uppgraderas i all evighet men det gör den inte. Däremot så betalar man för 5år ytterligare support för somliga organisarioner. Och en veterligare buggfix som rullade ut någon månad effter. Sorry
Annons
Inte uppgraderas men uppdateras med "Borttagning av skadlig programvara". Det görs med W7, W8.1, W10 och flera server typer tydligen varje månad.

Jag har som sagt även W11 dator men så länge W7 uppdateras så skrotar jag inte den utan använder den dagligen.
Jag vet! Men det står klart och tydligt att w7 inte underhålls längre.
Vad du gör ansvarar du själv för.
Så länge det finns program du kan köra i w7 så är det ju lugnt. Men räkna inte med stöd när det strular från mikrosoft.
enda anledningen att köra w7 eller äldre OS är att även skrivare och andra hårdvaror slutar att uppgraderas och slutar att fungera på nyare OS. Men att ha dem till att surfa med på internet är ganska vanskligt när inga Browsers uppgraderas längre av de mest kända av dem
Förstår inte vad du menar att inte webbläsare uppgraderas/uppdateras?

Har exakt samma versioner på både W7 och W11, dom allra senaste.

FireFox vers 90.0 på båda datorerna

Edge vers 91.0.864.67 på båda datorerna

Opera vers 77.0.4054.254 på båda datorerna

Chrome vers 91.0.4472.124 på båda datorerna

Att inte W7 uppdateras mer eller Webbläsarna har du tyvärr fel i.

W7 upplever jag fortfarande att det är mycket lättare att jobba med än W10/11, mindre krångligt med W7.

Jag köper ju inte en ny bil varje gång det kommer ny version så länge den gamla funkar tillfredsställande och är säker att köra med, samma gäller OP-versionerna.


Jag gläds med dig att browser dramatiken gick att lösa.
Det senaste rycktet är att microsoft förlänger supporten av windows7 till 2023 och windows10 till 2029 så du har rätt DedaPera sista ordet har nog inte sagts ännu
https://techworld.idg.se/2.2524/1.706923/microsoft-windows-7-support-
2020
Ja jag tyckte det var skumt att man fick uppdateringar trots att det skulle upphöra.
Nu när jag startade FireFox så uppdaterade den sig först till 90.0.1 innan den startade upp.

378 miljoner datorer som fortfarande kör W7 gör att jag inte känner mig ensam trots att jag är så kallad "bakåtsträvare"

Jag gör som med XPn, kör så länge uppdateringar kommer och efter det så drar jag ut internet på den och "leker" med den tills datorn ger upp

Självklart så kör jag även med W11:an med för att inte bli helt insnöad men den vill liksom inte riktigt acceptera alla mina gamla program och spel som jag kämpade med att få dom att funka på 7:an efter XPn och det som inte vill funka på 7:an kör jag med lite då och då på XP-datorn

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem