Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Smarta Hem system

Smarta Hem system

Hej inser att jag är dåligt påläst om smarta hem och vill få input av er alla.
vilket system ska jag välja osv . vilka appar fungerar bäst mm

Jag är först ut med att få flera vägguttag att styras på tid osv.

Tacksam för lite input i en delvis trött Hjärna
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Efter att jag bytte assespunkt för alla smarta anslutningar till min nya router. Så har de inte gott offline på en hel vecka. Nu känns det säkert. Och det inbegriper 15smarta enheter av olika fabrikat med 4olika appar alla sedan parade med google home som gemensam app
Besviken alla smarta enheter gick offline vid vintertidsomställningen, så var det med det smarta hemmet
Så smart var det. Och inte gick det att lösa på distans.
Mina Sonoff/google prylar brydde sig inte om tidsomställningen.
Kanske problemet ligger på routernivå?
Känner inte igen problemen du beskriver, skulle tröttna direkt om det inte funkade.
Jag har Telias smart router något år gammal.
Annons
Det var routerproblem, omstart av den, fixade till det. Men att den inte fixade det med automatik får jag grunda på.
Två firmwareuppgraderingar fixar några buggar
Nu får vi se hur det går ...
Efter att ha kollat på nya serien HACKAT i SVT är jag glad över att mitt "footnet" klarar av att hålla ett Smart hem utan större möjlighet för digitala intrång. Klarar även dammsugningen.
förklara "footnet" och "dammsugningen"
och vad för smart hem använder du?
Footnet är en gammal beteckning för analog överföring och dammsugning görs även den således analog genom att jag/vi går och håller i slangen. Och så långt från digitalt Smart hem som möjligt. Har Du kollat senaste episoden av Hackat?
nej jag har missat alla. Men jag var med även under den analoga tiden, och kan inte påstå att den var bättre. Det gick att hacka på den tiden med.
Har det blivit något fel på SvDNyheter ? Kan inte få dem uppdaterade .....pelleE
Ja SvDnyher uppgraderas inte hos mig heller. Vi får avakta deras flöde.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem