Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Fotobok

Fotobok

Hej alla!
Nu står jag inför att göra en Fotobok.
har kollat runt i alla bästa .... på webben .
men blir inte klokare.
Har ni några erfarenheter av dem och kan rekommendera några ?
mvh/göcke
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej! Jag kan tipsa om svenska Once Upon

Länk:
https://onceupon.photo/sv-se

Det är ett svenskt företag och grundades i Skellefteå 2017. Förutom fina fotoböcker fokuserar de även på hållbarhetsarbetet vilket ju är viktigt med dagens miljöfokus och närhetsprincip.

Jag har inte testat dem själv men min nästa fotobok tänkte jag beställa därifrån. Om du testar dem eller om någon annan har erfarenhet får ni gärna dela med er.
onceupon har inget program för windows enbart web baserat
däremot appar för både android och ios och det krävs ett konto hos dem, annars så är det Ok
Jag klarar inte att redigera i en mobil eller padda , det krävs en stor skärm med min Hjärnskada
Tack för uppslaget
Har testat nu att jobba via webgränssnittet och det är ok , spar funktionen lika så.
Men är som gammal van cadritare lite besviken. Men att ordna till en fotobok med förhands automatiken gick snabbt. Men priset var överaskande högt. Men det är lika i flera fotoböckers websidor. Jag testar nog lite mera. Onceupone kan annars rekomenderas.
Annons
https://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/fotobok.html
Tomac har du egen erfarenhet du kan dela med dig?
my.fujifilm.com visade sig vara den billigaste för samma antal bilder med rabatter mm
onceupon var trevlig att jobba med men blev dubbelt så dyr

men alla jag testade fungerar bra att ladda ned bilder som kommer i ordningsföljd på datum de togs, men det blev handpåläggning med alla
bilder som inte hade datumformat i namnet. det är så på alla sidor

önskefoto var också trevligt
och Pixum

min slutsats är att alla fotoboks sidor är ungefär lika i handhavandet.
Det är alltså hugget som stuckit i handhavandet /priset avgjorde
mvh göcke /tack för att ni kom med förslagen
Nu har jag fått hem min fotobok från myfujifilm och den blev över förvänta så bra som jag önskade.
Erfarenheten från den blir
Att myfujifilm levererar det de lovar
Och till ett rimligt pris.
Att handskas med 200bilder som inte tagits med mobilkamera är inte det enklaste.
Att redigera bilder tagna från mobilkamera är definitivt enklare i alla fotoprogram.
Oavset, vilket pris och kvalitet på boken blir. Men se upp priset åker i höjden om sidantalet går över de ramar de olika fotoböckerna har.
Mvh/göcke
Vad kul att det blev så bra! Tack för att du delar med dig
Jag instämmer, bra att du har kollat opp. Jag har funderat själv på att göra någon sorts fotobok i julkapp men inte haft en aning hur eller av vem! Jag ska testa myfujifilm jag med. Tack.
Testa olika!
alla har en prisbild de visar så det går att jämföra vad det kommer att kosta. och i automatläget går det fort.
lägg upp det antal bilder du vill och se priset. snabbare kan det inte bli.

Däremot i manuella läget visar de sig ha olika redigeringslägen som kan vara bra att testa, alla fotoböcker har ett manuellt läge och ett med automatik.
Lycka till
ditt alster blir en bra gåva vilket som
mvh Göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem