Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdatering varje dag...irriterande

Uppdatering varje dag...irriterande

Sedan tre dgr tillbaka efter några minuter när jag har startat dator får jag fram meddelande " stäng inte av dator....." Väldig irriterande. Det ser ut så att varje gång när den laddar upp uppdatering och när den kommer fram till 35% då startar dator men man får fram meddelande att den vill sätta igång scanning och reparation av hårddisk C. Efter några sekunder dator startar. Vill bara säga att jag har SSD hårddiskar. så undrar jag om det kan gå sönder eller?
Antal svar på detta inlägg: 6
Du har en skadad disk
Och en krachad uppgradering
Disk tillverkare kan ha hjälpmedel för att fixa det. Men se först till att backa uppgraderingen
Tack för svaret. Jag tror att det fixade sig med disken. Idag när jag startade dator fjärde gången så kom igång reparations program för disken. Jag tror också att win 10 uppdaterade sig en gång till. Som det är nu så i första hand sliper jag ha den konstiga varningen vid starten att disken ska repareras och dator fungerade hela dagen utan att hänga sig. Hoppas att det håller i sig. Jag är inte så insatt i den nya tekniken, men om jag har SSD diskar som inte har rörliga element så vad är det som skulle gå sönder.
Bra att det fixade sig
Med den senaste win10 uppgraderinge kan det hända att det hänger sig vid installationen och man inte ser vad den gör eller varför. Lenovo datorer har även fått bod
Alla problem går inte att förklara för en lekman. Vilken ssd fabrikat har du?
Även win10 har diskreparation, så för att få svaret på ditt problem bör du rådfråga microsoft. Om varför. Jag skulle inte göra något om det fungerar nu. Mvh göcke
Annons
Tack vad skulle man göra utan Dig. Alltid hjälpsamt med goda råd. Jag ska avvakta och se vad som händer. Idag startade dator utan bekymmer, och utan några felmeddelanden. Ang. diskar den första är ST1000LM014-1EJ164-SSHD och var i HP dator som jag köpte. Den andra monterade min man och heter TOSHIBA HDWM 110.Ha en trevlig dag.
båda är hybrid diskar seagate och thoshiba
lycka till
Seagate har dessa verktyg
https://www.seagate.com/gb/en/support/downloads/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem