Lördag 22 mars 2025 vecka 12
Forum
Kategori: Dator och internet

Tvinga in Win11 på din gamla dator

Tvinga in Win11 på din gamla dator

Såg detta på PC för alla:
https://www.pcforalla.se/article/2600293/radda-din-windows-10-dator-tips.html

Är det någon som har testat detta å i så fall fungerar det att få uppdateringar mm på win11?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Hur går det DedaPera med Windows 11 IoT Enterprise LTSC
får du in den, borde inte vara något problem?
Nu har jag en granne med en win10 dator som ej har TPM 2.0 och en processor som ej stöds enl 'Datorhälsokollen'.
Processorn är en AMD E1-2500 APU ....
Har någon uppdaterat med denna processor till W11 med 'Rufus'-varianten ?
Vågar man försöka uppdatera?
Den gick faktiskt bra men men den är en Trial som man bara kan köra i 90 dagar så jag satte tillbaka den aktiverade HDDn med win11 23H2. Kan ej installera 24H2. Den går förvisso så långt tills den ska starta om och sen säger den med någon felkod att det inte går och återställer till 23H2.
Felet är förmodligen att bioset är för gammal och inte går att uppgradera den mer. Det finns ingen secure start i den och processorn saknar med något med MMe eller liknande. Men 23H2 går faktiskt bra på den sen jag ökade på växlingsfilen.
Jag varnar att ge sig på 24H2 och bara köra med max 23H2 för 24H2 kan som i Göckes skriva sönder hårddisken. därför har jag alltid en avbild på 23H2 som jag kan återapplicera så jag.
Annons
lag bara att uppdatera utan att göra en diskimage/säkerhetskopia som säkerhet vill inte jag prova på igen. det finns en osäkerhet, men kan du testa med en disk innan är det en enkel lösning att se om den går hela vägen ut. en blank disk med installationen får inte med sig licensnyckeln den får du när du uppgraderar orginalet.
din grannes CPU lancerades 2013
avd. korkad fråga...krävs det w.10 eller går de även att
TVINGA in w.11:an Rufus I gamla w.7or å w.8 or oxå??
Biggles det går att köra på w11 och testa om det fungerar men har du 32bitars os skiter det sig och jag ser ingen vitts med att uppgrader så gamla os. Du får ett val behåll dina filer vid en uppgradering

Sida:
« 1 2

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem