Motorhuven går inte att öppna. Finns det något sätt att nödöppna?
Antal svar på detta inlägg: 7
Om du lyckas ta bort grillen tror jag att du kan nå öppningmekaniken
Om Du går in på Youtube och letar så finns det säkert någon kort film så visar hur man gör. Jag har lärt mig mycket po YouTube.
MVH
Miroslaw
MVH
Miroslaw
Hittar inget om Volvo 240 där man ser hur man får upp huven
Annons
Ta i utav bara f.n . min erfarenhet av Volvo är att det kan kärv nåt otroligt..
Är ni två så kan den ena trycka ner huven en bit och hålla den nere och den andra dra i spaken inne i bilen (då minskar trycket på hak anordningen) och sedan den som är ute rycka upp huven med kraft.
Går inte det så kan man hissa upp bilen titta underifrån (med en starkare lampa) lokalisera låset och pilla upp den med ett föremål.
Man kan pilla bort grillen utifrån med skruvmejsel, den sitter fast i fronten med troligtvis 8 eller 10 klips 3 uppe 3 nere och en eller två på varje sida. Ta det försiktigt så dom inte går av. sen kommer man åt öppningmekaniken
Sista utväg bilverkstad.
Går inte det så kan man hissa upp bilen titta underifrån (med en starkare lampa) lokalisera låset och pilla upp den med ett föremål.
Man kan pilla bort grillen utifrån med skruvmejsel, den sitter fast i fronten med troligtvis 8 eller 10 klips 3 uppe 3 nere och en eller två på varje sida. Ta det försiktigt så dom inte går av. sen kommer man åt öppningmekaniken
Sista utväg bilverkstad.
Intresant att få feedback från johnleifer
Fick du upp motorhuven?
Fick du upp motorhuven?
@johnleifer
Det hade varit bra att höra om hur du löste problemet eller om den kvarstår
så man kanske kan hjälpa andra med samma problem.
Det hade varit bra att höra om hur du löste problemet eller om den kvarstår
så man kanske kan hjälpa andra med samma problem.
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem