Söndag 30 november 2025 vecka 48
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows uppgradering kraschar boot

Windows uppgradering kraschar boot

hej denna "Förhandsversionsuppdatering (KB5067036) (26100.7019)"
krachade vid installationen på två datorer med W11 24H2 och ser ut att gå i ständig lopp och startar om datorern. tydligen är det lekstuga hos Windows.
de säger att bara lugn vi återställer din dator. efter 5 omstarter kom en dator i gång igen.
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3

yiipii jag blåste datorns hela hårddisk och installerade om w11 home igen
och fick en ny dator på köpet den dator som krachade booten , märkligt att windows ska få göra så här nu har jag fixat till 6st som inte klarade den kb eller nästa, problemen ligger i deras lekstuga med kb artiklar som strömmar ut som vattenfall / kontentan är att ge er aldrig utan hitta nya lösningar.
mvh göcke
POP!_OS linux är en kul upplevelse den har en appstore som har google att installera. jag skriver detta i google chrome på pop!_os
Göcke, POP!_OS går det att testa från USB och kan man installera Chrome om man kör från USB?
Kan de vara ett alternativ till Mint?
Annons
Har jag inte testat men ska prov om det går live
Annars får du testa on instalera pop på en ny sticka
Eller på en extern sticka men läs på att de vill att man stängee av sec boot i bios
nej i livemode är appstore blockerad men instalerar du pop på ett usbminne
så fungerar det
Tack, då skall jag prova lite vid tillfälle !!!
Provat POP i live och det funkade ok,
live ison är ju inte optimalt, men funkar om man vill testa
det är därför jag har gått över för att testa skarp instalation istället
jag har tröttnat på att läsa allt positivt om alla versioner,Linux förespråkarna är ett glatt gäng som har sina knep men även Linux versioner har sina hål
och många hänger ihop med vilken hårdvara man testar på.

nu är alla mina krachade windows instalatione fixade igen, den berömda fabrikaren går i alla läger (instalera om windows from schratch)
Bra Göcke att du fixade win 11.
börjat kolla lite linux men du har rätt att det verkar vara lekstuga o bara positivt.allt ska funka
så är det ju inte riktigt men ska prova lite mer efter hand,
Hälsningar till alla på forumet

Sida:
« 1 2 3

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem