Hej alla! jag har nu 10diskar med olika Linux distrubutioner och körs på min 15år gamla dator alla med KDEplasma liknar w10 men beter sig lite olika jag har även ubuntu lts och ubuntu studio lts som blivit något av mina favoriter de är proppfulla av program från börgan , något som dök upp igår är open suse som jag körde någon gång på 90talet, den aviker från gängse live distron med att ha ett helt annat sätt att instalera sig och tar lite längre tid även den med KDEplasma en angenäm överaskning och väl värt att prova. jag är med detta en testare av just linux ingen expert..
Jag har ju efter en tia hamnat i en sittuation där jag vistas mest innomhus
och motionerar med att gå i trappor så min tid måste fyllas med något positivt mvh Göcke
ps
zorin, majori, mint, mf är några jag testat
finns en live distro kan ni testa för glatta livet
instaler den ison med programet yumi på en usb sticka
yumi skapar en meny på usbstickan där ni sedan väljer vilken version som ska starta/eller instaleras/testas och det är bara att fylla på med nya distron till minnet är full, det finns även en raderings funtion som tar bort någon distro som ni inte behöver
ds
Jag har ju efter en tia hamnat i en sittuation där jag vistas mest innomhus
och motionerar med att gå i trappor så min tid måste fyllas med något positivt mvh Göcke
ps
zorin, majori, mint, mf är några jag testat
finns en live distro kan ni testa för glatta livet
instaler den ison med programet yumi på en usb sticka
yumi skapar en meny på usbstickan där ni sedan väljer vilken version som ska starta/eller instaleras/testas och det är bara att fylla på med nya distron till minnet är full, det finns även en raderings funtion som tar bort någon distro som ni inte behöver
ds
Antal svar på detta inlägg: 3
Hej.
bra info tycker jag.har bara testat lite Mint ännu men ska nog fortsätta
med att prova. Inte så imponerad ännu
Senast jag testade Linux var i början av 2000 talet så ingen expertis här
heller.
ska prova yumi vad det lider
bra info tycker jag.har bara testat lite Mint ännu men ska nog fortsätta
med att prova. Inte så imponerad ännu
Senast jag testade Linux var i början av 2000 talet så ingen expertis här
heller.
ska prova yumi vad det lider
Fedor med kde plasma är det senaste
Fedora KINOITE är något helt nytt och kan inte köras live men är ett helt nytt sätt att instalera endast linux kärnan och låsa in den så det blir svårare att hacka sedan till kommer det att instalera programen på det det hör till saken att det tydligen finns två kärnor som det går att växla mellan
på detta en nyhet att google chromeos och android os ska slås ihop till aluminium och kunna köras på alla plattformar
https://bit.ly/43U8FuR
Fedora KINOITE är något helt nytt och kan inte köras live men är ett helt nytt sätt att instalera endast linux kärnan och låsa in den så det blir svårare att hacka sedan till kommer det att instalera programen på det det hör till saken att det tydligen finns två kärnor som det går att växla mellan
på detta en nyhet att google chromeos och android os ska slås ihop till aluminium och kunna köras på alla plattformar
https://bit.ly/43U8FuR
AluminiumOS, det blir spännande å se vad det innebär!
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem