Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Man blir ju bara matt

Man blir ju bara matt

Här skulle det passa med all världens kraftuttryck, men jag får väl nöja mig med. Fy vá dumma de är!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,678609,00.html
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Jaså gick inte det där. Nja jag tyckte bara att det var fisigt att sänka skadeståndet för den våldtagna flickan som även fick se sin mor mördas. Ja inte bara fisigt utan rent nedrigt!
Batting jag är intresserad av ditt inlägg försök att omformulera det. Väntar med spänning!
Nja jag reagerar bara över den stackars flickan som det står om i Aftonbladet. Hon som fått sänkt skadestånd efter våldtäkt m.m.
Men jag får ju inte ricktigt uttrycka vad jag känner. Så jag nöjer mig väl med att säga att det var fisigt, väldigt fisigt.
Annons
Nu är jag med Batting! Det var väl detta du reagerade emot:

b
Förstår din indignation jag blir lika förbannad. En som blivit felaktigt dömd får mångmiljonbelopp i ersättning och den här stackarn får bara snuspengar. Frågan är vem har lidit mest skada? Hur kan vi i Sverige prata om lika inför lagen och alla människors lika värde när sånt här händer.
Nu tror jag förstås att jurister lever i sin egen lilla glasbubbla och meningheten får stå med mössan i hand och vackert buga för alla idiotiska domslut som travas på varandra.
PS: Lägger en brasklapp ifall "IS egen "jurist" har en annan syn på saken.
Följande kom bort:

14-åring såg sin mamma dränkas, drogades och våldtogs Nu sänker hovrätten hennes skadestånd
BRIS rasar mot domen "Det sänder helt fel signaler till de unga".

Personligen förstår jag inte heller varför det skadeståndet skulle sänkas. Jag tycker att skadestånden vid brott som medför ett livslångt psykiskt lidande är förolämpande låga.

Klart vi inte ska ha det som i USA, där man kan få flera miljoner om man halkar på butiksgolvet, klart man inte ska få några fantasisummor för sveda och verk. Men när man blivit utsatt för ett brott som innebär livslånga ångestattacker och depression, förmodligen även nedsatt arbetsförmåga, då skall man baske mig få ett skadestånd som räcker länge.

Och Putte, du har verkligen en poäng där, varför i hela fridens namn får vissa oskyldigt dömda mängder av miljoner? Det är klart att det är jobbigt att sitta i fängelse, och det är klart att de skall kompenseras, men det är ju knappast så att deras liv är förstörda på samma sätt som många sexualbrottsoffer har det.
Jag tror ju inte att man kan ersätta det hon blev utsatt för med pengar. Vad hon än fått så hade det liksom varit för lågt, men hur kan man då gå in och sänka? Han som gjorde det måste ju då ha gjort en bedömning. Han påstår sig sitta inne med någon slags sanning. Det finns alltså något värre som hon hade kunnat bli utsatt för. Vad skulle det vara? Alltihop verkar ju helt sjukt.
Javisst det är ju helsjukt 610000 är f_n inte mycket pengar i det här sammanhanget och att sedan hovrätten sänker den summan det visar ju bara vilka dj_vla känslokalla idio_er som sitter och dömer. Nu blir ju traumat ännu större för flickan, för nu så var det ju inte så farligt.
Det är nog dags att det börjar rulla huvuden där uppe bland dom som bestämmer!
P.S Jag vet att dom inte får blanda in känslor i sin beslut.
Men jag blir så #¤!!!/#¤""¤!!!!!!
Los Lovos jag har förhoppningar även för dig bara du slutar slå kvinnor. Dina inlägg är i många stycken klart svidande. Det är bra för då får man en tankeställare! Jag debatterar mer än gärna med dig och du får hoppa på mig med dom argaste argument du kan hitta, men sluta slå tjejer även om passionen når övertryck. Gå heller därifrån bara som ett tips!
Donne det där sista var fyndigt!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem