Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

’Hon spelade för hög musik’

’Hon spelade för hög musik’

MISSHANDLADE SIN HUSTRU Kvinnan hade spelat för hög musik på stereon. När hon inte ville sänka volymen började mannen slå. ”Varje gång jag försökta ta mig loss slog han hårdare”, berättade hon i förhör. Mannen slapp fängelse.

Polismannen knäckte hustruns käke och krossade hennes näsben – men slipper fängelsestraff.
Anledning: hon provocerade honom genom att spela för högt på stereon.

Detta får mig att verkligen tappa förtroendet för Sverige`s rättsväsände.
Hur vågar dom dömma på detta sätt? Är det för att provocera eller?
Det kan ju inte få fortsätta så här.
Antal svar på detta inlägg: 3
Ytterligare ett fall av våld , där straffet inte bejakar skribenten
eller är det att han var polis som utgör denna tråd och irritation.
Straffet skall vara lika för alla.
sen att utfallet inte blir som man tänkt sig är ju något helt annat.

Det börgar att bli rätt tjatigt med alla dessa rubrikmissnöjen på detta forum.

Finns det inga som kan starta trådar med positiva vibbar längre.
Man kan ju tro att forumet bara består av eländes elände.

Ni måste ju missa en massa bra här i livet som bara ser eländet runt omkring er.
Min tanke var ej från början att han var polis men vid närmare eftertanke så skall väl ej person med det yrket få göra en sådan sak. Jovisst har dom ett dj_vla jobb. Men som med andra jobb så måste jag passa till det. Jag skulle personligen inte välja det eftersom att jag blir väldigt lätt provocerad. Som Chaufför blir jag hårdare straffad om jag bryter mot någon trafikregel eftersom att jag bör veta bättre. Det är ju en ren misshandel han har gjort. Men det var ej detta som jag reagerade över utan att dom gick på att han blev provocerad. Jag har blivit provocerad men inte har det blivit några förmildrande omständigheter för det.
Och jag har även provocerat polisen så att jag har blivit så misshandlad att jag har varit nära på att bli blind i fyllcellen. Jag förstår dom, jag hade säkert reagerat på samma sätt. Jag har varit ett stort svin. Men jag är ju trots allt inte en med det yrket som skall se till att lagen följs. Jag tycker att vi skall ha mer poliser, det kan ju vara en bidragande orsak till denna händelse.
Men man får inte göra på detta sätt iallafall att nästan slå ihjäl en annan mäniska för att man blir provocerad till det.

P.S Guran sedan har du rätt i att det borde skrivas om mer possitiva saker. Jag ber om ursäkt!
Jag har inte läst det aktuella rättsfallet, och det är möjligt/troligt att det är skandalöst. MEN jag ber alla här på forumet att ta kvällstidningarnas rättsfallsrapportering med ett helt saltkar.
I min vardag så läser jag ofta rättsfall rörande allt från groteska våldsbrott, civilrättsliga tvister, rattfyllor, osv.
Av nyfikenhet och intresse brukar jag läsa många av de rättsfall som media av olika anledningar blåser upp och jag kan säga att de (media) alltid vinklar till det, ibland så kraftigt att man knappt tror sina ögon.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem