Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

ICQ

ICQ

Hej!

Det finns någon som skickar otrevliga saker på ICQ till mig och nu undrar jag hur man kan se IP-numret på den som skickat..???

Det skall nämligen gå att spåra...

Tacksam för svar!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Det finns ett program som heter ICQ/IP som man kan spåra upp användares IP-adresser med.
Du kan ladda ner det på www.fajjer.se/icqip.zip


Starta först ICQ och sedan programmet.
När du startar programmet så får du en icon i systray. Högerklicka på den och välj "Uppdate Host Now", så sparas IP-adresserna för dom användare som är online i ett textdokument. Välj "Edit Host Table" så får du upp listan.
Observera att du bara kan se IP-adresserna på dom som är online. Men kommer han/hon in så är det bara att välja "Updade Host Now" igen, så läggs han till i listan.

Dessvärre så kan man faktist inte se allas IP-adresser. Vissa har brandväggar eller andra säkerhetsinställningar som förhindrar det. Det är det bara att leva med. :)

Fråga om det än något Du ej förstår.
Om du känner dig hotad skall du polisanmäla.

kolla ditt eget ipnummer,så kan du se att du inte kommer mer än
till operatören,och dom lämnar inga ip.nummer,med adress.

Start/Kör skriv cmd tryck OK.
Skriv ipconfig /all där strecket blinkar.OBS mellanslag efter ipconfig.Tryck retur.
om du går säkerhet skall finna dolta ip.
ge inte ip nr till fajjer eller din icq nr.
men han kommer försvinna, jag kommer gå snuten morgon,
fajjer gjord oligigt saker mot mig
Annons
Hej igen!

Tack Fajjer..det fungerade..!

Nu skall jag bara kolla vem detta kan vara..

Det kan ju vara nån som helt enkelt bara skickat fel..

Fajjer!

Hur gör han nu,om han har IP-numret.Han måste väl vända sig till
operatören.Vad händer ? Berätta,vi är idel öra.
Leif:
Om någon har gjort något olagligt mot mig, och jag hade dennes IP-adress på handen så skulle jag inte vända mig till min egen ISP med en anmälan, eftersom att jag anser det vara helt onödigt då.

Jag skulle istället kolla upp IP-adressen och ta reda på vilken ISP den tillhör, och sedan kontakta dom istället.
Nu är det ett tag sen jag hade ICQ men visst går det att blockera oönskade användare. Lite lättare.
Jag måste hålla med Janne R. Men nu för tiden så är det MSN som gäller för min del. :P
Fajjer!


Om jag har fått tag i ett IP-nummer och dennes ISP.Lämnar dom ut adress och uppgifter,på stubben.Vad säger datalagen om det.
Du menar att detta är lagligt.
Leif:

En ISP får aldrig lämna ut personuppgifter till en privatperson eftersom att dom då skulle bryta mot PUL.
Däremot så är det en stor fördel om du har IP-adressen till den du vill anmäla i din hand.

Polisen kan vända sig direkt till dennes ISP istället för att vända sig till både din ISP och ICQ:s kundsupport.
Alla parter sparar in tid på detta.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem