Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

planka .nu

planka .nu

Ja, denna sida har funnits i ett par år nu. Ett väldigt bra intiniativ tycker jag.

Nu när bensinskatten har skjutits upp i höjden så borde en ny förening bildas. www. tanka&smit . nu bör namnet på denna förening vara.
En förening som man kan bli medlem i som betalar ens böter om man oturligt nog skulle åka dit efter att man smitit ifrån bensinnotan.
Staten har flippat ur totalt med sitt skattetänkande. Det bästa man kan göra är att ej längre visa staten någon respekt. Dom lyssnar ju ändå ej på vad folket har att säga. Då slutar jag lyssna på staten.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

men det var inte skattenprocenten som höjdes. bara ett nytt påslag på bensinprisets grundpris. och då åker den totala skatten snålsjuts också, tycker att de som höjer nu gör det av andra skjäl.
Tex så höjdes det för att kungen dog i Saudiarabien osv.
spekulationshöjningar är vad det är till sommar och vinter.
som oljemarknaden håller på med.
Nu kanske ni undrar vad som skall finansiera statens förluster? Jag har en ypperligt bra idé.
För det första så sänker vi alla politikers löner med. 50%. Dom är fortfarande snuskigt rika samtidigt som att staten drar in mångmiljoner.

Vidare så ökar vi skatten för folk som utför någon form av sport. Att sparka runt på en läderboll fylld med luft är inget som får någon att förtjäna 50-100 miljoner kronor för. Där kan staten utan att skämmas dra av en runt 90% i skatt.

Vi borde dessutom ej avvecka kärnkraften. Den borde istället utökas för att öka svenska statens inkomster. Detsamma gäller med flyget. Jas 39 Gripen är rena guldgruvan.

När det gäller musik, spel och programindustrin så skulle trots piratkopieringen en skatt på 50% dras även ifrån dom.

Ingen har lidit total pengabrist om mina argument skulle träda i kraft?
Göcke: Skatten är ändå för dyr oavsett omständigheter. När du tankar din bil så tankar du den med 30% bensin och 70% skatt. Är det då inget som är snedvridet?
Annons
Nä staten får ju in skattepengar, jag betalar skatt gladeligen.
det får du och andra nytta av också. Sen att du inte tycke det
är en annan femma.
Men den dagen du behöver nyttja de faciliteter som ändå finns i
samhället och finansieras med skattemedel. tror jag säkert att du
tar emot dem utan att knorra.
Du funderar förmodligen inte ens hur mycket det har betalats in i skatt vid det tillfället. Du är förmodligen så lättad att servicen finns.

Det är detta som det handlar om. inte din egna skattebörda.
utan den sammlade förmågan att betala skatt. av oss alla i Sverige.

Att man sedan kan disskutera om pengarna hamnar rätt eller fel
i byrålådan är ju utifrån allas olika värderingar om vad som skall
prioriteras. Och det är ju en av anledningarna att vi går till val snart.

Men inget parti skulle göra självmord med att säga att man tar bort skatterna. utan lindar in det så att de kan smörja väljarna.
Göcke: Om det du skriver skulle stämma så hade jag väl kanske inte ha så många invändningar, men har du t.ex. försökt få hjälp med av åldringsvården till en sinil förälder? Jag hoppas du slipper.

När såg du en polis ingripa sist? När såg man över huvud taget en polis sist? Sist jag såg en var på mitt senaste besök i huvudstaden.

Här betalar ens föräldrar skatt ett helt liv, men när de blir gamla så skall de ändå betala allt själva. Det är ju snudd på kriminellt.

Sedan så har jag faktiskt stora problem med att förstå varför staten skall ha in extra skatt bara för att en Kung i fjärran land går och dör.
Anledningen till att Statoil höjde priserna igår var ju för att kungen där i sudiarbien dött och de var oroliga för att marknaden skulle bli orolig. Snacka om att ljuga folk rakt upp i ansiktet marknaden kommer inte bli orolig för hans död, Gubben har ju inte suttit vid makten sedan 1995. Han har bara haft en officiell titel medans hans kusin, bror eller vad det nu var har styrt landet sedan 95. Men då passa statoil på att höja priserna och säga att det är för oroligheter som kan följa det är ren och skär lögn. Folk där nere satt ju bara och vänta på att han skulle trilla av pin, han var ju inte ens omtyckt.

Och att priset gått upp så mycket tidigare är för att de är oroliga för att det ska bli brist på olja i vinter, vilket kan vara ett smart drag då de inte behöver chockhöja priserna då utan att de har jämnat ut vinst/förlust under hela året. Vilket de tyvär inte har gjort nu.
Jovist Batting det finns skevheter i fördelningspolitiken.

Om en kung dör så går skatten upp,för hans begravning blir
så dyr.
När socialfallen dör,så skulle ju skatten gå ner,för då blir ju
kommunens budget mindre.Men det har aldrig hänt.He,he
Ja för något år sedan så hade regeringen, under stor pompa och ståt, ordnat en tillväxtkonferens. Då skrev jag till G Persson och föreslog en fördelningskonferens istället. Det är ju ingen idé med tillväxt om an inte kan fördela den på ett vettigt vis. Ja jag fick ju givetvis inget svar.
Fajjer du har rätt på alla punkter. Att putta en boll i ett litet hål är värt miljoner för den som utför dårskapen, men att hjälpa sjuka, handikappade och äldre är värt bara snuspengar. Konstigt. Göcke skriver om faciliteter och jag undrar vilka?
Alla avskedande och praktiskt taget alla höjningar görs utifrån det räknenissarna tror och inte den faktiska verkligheten. Om en kung som i detta fal dör så höjs priset och har han levt vidare så höjs priset för bolagen kan ju anta att gubben blir senil och inte vet vad han gör.
Jag vill påstå att den nya adeln i samhället politikerna har nu gett sig själv så fria spelregler att dom tappat kontakten med verkligheten. De som tror att dom står med jorden i myllan och folket nära, MP och Centern ser båda ut att vara hämtade ur partiprogram som gavs ut på 50-talet. De är avhakade från verkligheten sen lång tid tillbaka.
En av MP:s kända riksdagskvinnor gick hårt åt bilåkandet för en tid sedan och pratade om miljögifter och bla bla bla. Sjäv åkte hon taxi för 130.000 kronor under ett år. Hon som verkligen skulle behöva springa både fram och tillbaks till jobbet.
Nej gör som Finland bygg mera kärnkraftverk och exportera ström!
Nåväl, kan någon svara på varför vi inte har världens bästa välfärd när vi har världens högsta skatter?
Skorates den hedersmannen sade: En slav är en person som inte får behålla sin lön.
Avslutningsvis, det betyder i klartext att Sverige har slavar eftersom de flesta löntagare betalar totalt ca 70 % i skatt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem