Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Hjälp med .avi - filer!

Hjälp med .avi - filer!

Först ut på forumet ser jag...

Kan inte se på avi filer varken med WMP, Quicktime eller någon av de andra , Alpha 2.0 och liknande. HAr laddat hem codecs, har kollat reg.editorn. INGET hjälper!! Fattar inte - avi ska ju vara en vanlig filtyp och borde inte skapa såna problem i Windows. Kan nån filmguru där ute hjälpa mig?

Tacksam för hjälp/Agge
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Svaret är enkelt flmen är inte kodad i DivX utan i Xvid som är en OpenSource variant av DivX. Men de som har kodat din film har gjort i koden i filmen att den är kodad i DivX så dina program tror det fast det igentligen är en Xvid.

Gå in på här http://www.videolan.org/vlc/ och hämta den spelaren och skit i alla codecs pack de är bara äckliga.
VLC kan spela de flesta format utom qt(eller om det hade stöd för det) och ram(realplayer) formaten.

Och den borde se vad som ska användas så det funkar för dig.
Håller med dig Rob
Videolan är det bästa. Alla dessa codecs är läskiga, man vet inte vad man får på köpet.
Det finns ett prog som heter gspot och kan avläsa vilken codec man saknar, om man nu gillar codecs vill säga. Bara tanka från DC/DC++ t.ex, gratis program.
haha bråkade med detta problem med...om nu din vanliga mediaplayer inte fungerar beror det oftast på att en codecfil ligger kvar i datorn som en rest och gör att det inte fungerar med andra codecinstallationer....jag installerade helt enkelt om operativsystemet helt då jag inte hittade filen som spökade till det..och codecpack bör undvikas bestämt
Annons
Jag har använd MPC (Media Player Classic) tillsammans med ett codecpack som heter Omnishow (svårt att hitta, men finns ibland på DC)
Och sen jag började använda dem två, har jag ALDRIG haft problem med nån enda film.
VLC är ett jäkligt bra program också, men det finns fler features och tweaks i MPC.


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem