Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Seriöst eller trams

Seriöst eller trams

Kan någon som är hemma på adresser tyda denna åt mig, gärna tecken för tecken.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Här kommer adressen: /cgi-bin/getmsg?msg=
MSG1123213184.23&start=65390&len=1136&imgsafe=
n&curmbox=
F000000005&a=
5909d7c45b8c6d24aaa0bb7827eb531210f98a84a01a9
94e72f66533cad697a7&curmbox=
F000000005&a=
5909d7c45b8c6d24aaa0bb7827e
b531210f98a84a01a994e72f66533cad697a7
Göcke, kolla hur det blev när jag klistrade in den den!

RED:
jag gjorde return efter = tecknet. så blir det lite mer läsbart.
Tycker sedan att vi avstår dessa rader här på forumet i samma anda som vi avstår hijack-loggar här på forumet.

Men finns det någon som är villig att hjälpa dig att tyda texten så
är jag villig att förmedla mailaddressen.
mvh // göcke
Tack, Göcke!
Annons
Det är inget någon kommer kunna tyda eftersom det är ett kodat eller krypterat meddelande. Som CGI scriptet använder till något.
Kan vara binärdata åxå
Rob har du någon aning om vem eller vilka som skickar dessa mail och vad brukar syftet vara vanligtvis?
Hej!

Putte Gunn:

Snälla...vad och var får du dessa konstiga medd. i från?

Skulle nog rek. att du svarar att du inte kan ta emot från avsändaren eller att du blockar sånt som inte finns med i din addressbok..
Putte Gunn: Vart fick du denna sörja ifrån? Jag tycker mig känna igen det.
Fajjer skickade allt till Göcke som inte ville att andra skulle råka illa ut och därför plockade han bort allt, men slutet på en adress tror jag var @poppy.mail och sedan nåt mer efter mail.
Vet inte om Göcke spar allt men du kan mejla och fråga honom så kanske du får ta del av de jag skickade till honom. Listar du vad det är, ja då är det bara att spinna en tråd och varna andra!
Lycka till!
Bubben jag vet inte var dom kommer ifrån. Jag öppnar aldrig dessa och jag har på Göckes inrådan blockerat dem, men det skulle vara roligt att veta vad de står för och vem som skickar dom.
Putte syftet kan vara vad som helst, från vanlig reklam spam till att stoppa in saker i din dator. Så rekommendationen är väl, har du inte frågat efter mailet kasta det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem