Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fridrottarna är dopade

Fridrottarna är dopade

Jag tror att alla friiddrottare som tar eller har tagit guldmedalj i stora mästerskap har fuskat i någon ände av dopingkedjan!
Efter att Harry Kirvesniemi Finlands motsvarighet till Gunde Svan åkte fast för doping då kan man med fog slå fast att alla dopar sig som når den absoluta toppen i vilken sport det vara månde.
Tänk om våra friidrottare hade hetat Carolina Zieu, Kasja Yioug, och Stefan Yangzekeyang tror då någon att dessa skulle ha slagit sig fram med justa metoder. Nej naturligtvis inte! Nu när det är svenska framgångar då är det gröt och mjölk som utgör det kraftigaste energitillskottet. Sverige har under lång tid odlat bilden av sig själv som ett land fritt från olagliga preparat. Jag tror det inte!
När Kina för några år sedan slog sig fram i olika sporter -precis som Sverige gör nu- då jagades dom med blåslampa och mycket riktigt dopingpolisen hittade vad dom sökte och alla avstängdes.
Varför gör man inte lika när det gäller svenska idrottsmän och kvinnor som också kommer från ingenstans och plötsligt når toppen? Jag är övertygad om att precis som med kinas idrottare skulle de hitta olagliga preparat även här, men viljan finns inte. Sverige och USA där måste man ta utövarna med fingrarna i syltburken annars är allt i sin ordning.
Alltså, sen Harry Kirvesniemi åkte fast behöver ingen längre tvivla. Alla elitidrottsmän som når den absoluta toppen är dopade!
Antal svar på detta inlägg: 2
Det kommer att visa sig nu-eftersom doping kontrollerna är ännu häftigare än dom varit tidigare.
Jag förstår inte vad du menar med att inte viljan finns-det är inte det enskilda landet som styr över det-vill du ha dina idrottare med i en tävling så får dom vackert pinka i burken också.
Vi har ju haft dopade idrottsmän/kvinnor-men det var bara Thomas Johansson som hade stake nog att stå för vad han gjort.
Att han sen kom igen helt ren och vann visar ju att han dopade sig i onödan..
Men visst-jag är sportidiot och även jag känner att "jaha-vad har han/hon tagit?"
Jag blir väldigt misstänksam när någon presterar j...t bra och sen försvinner ganska snabbt..där finns ju några Amerikanska män/kvinnor t.ex. som bara försvunnit ut i dimman..inga namn men alla vet ju ändå!
Nane återkommer till dig, men inte ikväll!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem