Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Polisen

Polisen

Hejsan!

Här tänkte jag mig en diskussion om polisen och hur deras arbete skall utföras och finansieras.

Nuförtiden så verkar det som dom stackarna aldrig har pengar nog och brottsmålen ligger på högar!

Jag har ett förslag: Höj skatten ordentligt så vi får bot på detta evinnerliga gnäll om alla brott som aldrig blir lösta, poliser som aldrig kommer och utstationera kvarterspoliser överallt så att folk ser att dom finns..
Helst i varje trapphus!

Eller vad tycker ni?

Nån gång måste det väl bli ordning och reda i gamla svealand?!

När alla brott är lösta och det finns poliser överallt måste väl det ändå bli tyst på journalisterna och svensson eller?

Jag bara undrar???

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag tror ju att ju mer poliser desto mer pengar över i det stora hela.
För mer poliser gör ju att brottsligheten minskar och brottsligheten kostar samhället väldigt mycket pengar.
Det kostar pengar att ha brottslingar i fängelse, men det kostar ännu mer pengar att ha dom ute.
Leif gw Persson påstår ju att det vare sig saknas poliser eller resurser. Han menar att allt skulle lösa sig om poliserna ägnade sig åt att lösa brott istället för att t.ex. spela innebandy. Om det stämmer så vore det bara slöseri att ge dem mer pengar.
Hejsan!

Jo..något är fel nånstans men vad ska man göra åt saken?

Och det MÅSTE ske nu INNAN folket tappar förtroendet totalt!

Ciao.
Annons
Ja det stämmer säkert.
Dom gör inget längre. När ett larm går så kommer det ett bevakningsföretag. Nä egentligen så skulle man sluta betala skatt.
däremot så har polisen för mycket adminiatrativt arbete som borde skötas av civilanställda,såsom det har varit förr.
Låt Polisen göra Polisjobb istället för pappersjopp.

Tilått Brottsprovokation i en viss mån.

Exempel:
Civilklädda poliser kan gå omkring på stan med dyra telefoner,klockor eller laptops på sig.
Sy in dem som försöker råna dem.
Ingen tvingar kräkmedlen att råna.
Det viktiga är att de sys in.Och känner en viss rädsla för att råna, det kan vara en Polis.
Samma gäller för droger.Mer än 90% av alla brott är drogrelaterade.
Ja det finns ju tydligen poliser som inte längre vill ingripa vid brott p.g.a. att det medför så mycket admenistrativt arbete.
Tja, jag vet nu inte om polisen lägger ner så mycket tid på innebandy! En polis har rätt till 1½ timmes fysisk träning/vecka.
Detta är väl det minsta vi kan få eftersom det dels förebygger arbetsskador och betänk att de som sitter inom kriminalvårdens murar tränar betydligt mer!!!

Sen kan man alltid fundera på hur pengarna ska fördelas men visst behöver hela rättsväsendet mer pengar, det funkar inte med att bara ge en del i kedjan mer pengar eftersom det bildas då en flaskhals.
När ett huslarm utlöses i t.ex. London så kommer polisen. När detta hände min kompis så frågade han förvånat varför de kom och inte ett bevakningsföretag?

-Tja, du betalar ju skatt!
Blev svaret.

Ingen kan ju komma och påstå att vi inte betalar skatt även i Sverige, men ändå så kommer det inte någon polis.
Jag ställer mig mycket tveksam till att höja skatten. Jag undrar om det skulle få polisen att börja arbeta. Allt fler polisarbeten sköts ju redan av andra.
Sist jag ringde polisen så blev jag totalt bortdribblad av en omöjlig telefonsvarare som drog knapptryckaralternativ på både svenska och engelska.
Tja, en orsak till att Englands poliskår kanske har tid med att komma är att man har fler poliser/ invånare. För ca 3 år sedan var skillanden ungefär att varje polis i Sverige ansvarade för 533 invånare medan skillnaden i England var 372 invånare.

Att man sedan ska betänka att den svenska poliskåren är ålderstigen gör inte saken bättre, vår kära regering tog ju ett otroligt kompetent beslut under 90-talet att stänga polishögskolan. Vilket har medfört att man ligger efter i rekryteringen.

Att sedan den svenska polisen är tvungen att hålla på med en massa arbetsuppgifter som skulle kunna läggas ut på andra gör inte saken bättre. Jag skulle kunna räkna upp ett antal arbetsuppgifter men...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem