Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Aktuellt

Aktuellt

Eftersom den här avdelningen heter Diskutera så tänkte jag att vi kunde diskutera konsten att ta kritik. Hör ni till dem som inte kan ta någon annans åsikt? En sådan där som överröstar, tar folk avsides och ber dem hålla käft? En osäker typ helt enkelt?
Antal svar på detta inlägg: 10
Allt är realtivt...att ta kritik gäller framför allt hur kritiken framförs tycker jag.
Att få kritik är inte detsamma som att någon har avvikande åsikter-inte enligt mig i alla fall.
Det beror väl på vad det gäller också och hur personen är som man diskuterar med-tyvärrr finns det väldigt många som inte har något konstruktivt att komma med utan bara käftar emot-och DÅ kan åtminstone inte jag klara av det.
Hmmm håller nog med nane, beror på hur kritiken framförs.
Är den saklig brukar jag ta mig en funderare om den kan stämma.
Försöker också försöka behålla min åsikt om att kritik är positivt, det är ett sätta att föra allting framåt, få mig att tänka till och bli ännu bättre på det jag gör. Om inte skulle att bara lunka på i samma takt och inget hända, kritik är det som får oss att bli ännu bättre på det vi gör, helt enkelt för att undivka att bli kritiserade. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Jag tycker nog att alla åsikter har rätt att höras. Det är det jag menar. Tycker jag att åsikten är helt uppåt väggarna så behöver jag ju inte ens bry mig. Det är ju bara att bemöta det hela med tystnad. Personen i fråga är nöjd med att ha fått framföra sin åsikt. Men när jag träffar på folk som är så rädda för att andra skall få säga sin åsikt så att de avbryter, överröstar, och plockar undan folk åt sidan för att minsann tala om vad som gäller, ja då kan jag strida för att få fram vilken struntåsikt som helst. Att hindra folk från att säga sin mening är inget annat än idiotiskt. Dålig psykologi, och brist på social kompitens.
Annons
Och förresten, vem bestämmer om kritiken är bra?
Jag tycker den frågan om kritik är bra är upp till var och en att avgöra efter att ha lyssnat på den
Ja det var ju just det, men om den inte ens tillåt bli hörd?
Jag är väl så lyckligt lottad eller olyckligt omedveten om att personer i min närvaro hindras från att uttrycka sin åsikt. Detta gäller både jobb och privat, jag tycker det är roligt att diskutera och lyssna till människors åsikter, de har många gånger en helt annan infallsvinkel än jag och detta tycker jag är intressant. Detta är om kritiken är saklig och inte som nane beskriver det bara sitter och käftar för käftandets skull, det får mig också att bli så trött att jag slutar lyssna och inte bry mig.
Jo men då tycker jag att vi har samma inställning. Det är väl bara att strunta i att lägga kraft på sådant som man tycker är dumt.
Jag menar att om man sitter i en grupp så kanske inte just DU tycker att en viss kritik är befogad. men någon annan kanske tycker det. Alla måste ju få framföra en åsikt.
Det ligger liksom en förolämpning i att tysta folk.
Vi får väl se hur gammal denna tråden blir.
Yepp, jag är klar med den i alla fall.
Japp, och jag tänker ägna mig åt Photoshop nu.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem