Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bloggar är till för åsiktsmaskiner

Bloggar är till för åsiktsmaskiner

Jag tror att det mycket väl kan vara både roligt och trevligt att ha en egen blogg, men tyvärr utan en plattform blir det lika roligt som att ha telefon utan att vara inkopplad.
Har nyss kollat på bloggportalen.se men oj vad många som bloggar. För att det skall bli någon mening med det man skriver krävs feedback, om den uteblir då självdör förmodligen bloggen.
Alltså, för att nå framgång med en blogg krävs kändisskap! Åsiktsmaskiner i TV-sofforna, kända skådespelare och idrottsmän, författare, riksdagspolitiker, mm kan med fördel använda sig av bloggen. Däremot är det nog svårt som vanlig medelsvensson att få ut något mera av sin blogg än en vanlig dagbok. Läsvärdet får anses i många fall som högt för där finns massor av kloka människor och idéer. Läsintresset däremot ytterst lågt eftersom menigheten alltid står på fel plattform.
Antal svar på detta inlägg: 4
Den dag jag bloggar,då växer maskrosorna nedåt.Jag förstår
inte vitsen.Vill du förklara Putte.?
Ja. om jag Putte Rudolf Gunn skulle exempelvis vara politiker känd sådan då skulle jag blogga inför valet. Det är alltid roligt att få veta var man står i förhållande till andra, men roligast är att påverka andra att tycka precis som jag. En lyckad argumentation leder också till flera röster.
Den som är känd kan tydligen aldrig få nog av uppskattning och då öppnar bloggen upp för ett flöde av berömmande ord. Folk i allmänhet vill komma i kontakt med kända personer och därför får kändisar nytta och nöje av sitt bloggande. Kritiken kan man bortse ifrån!
Vad kan vanligt folk ha för nytta av att blogga? Svaret blir ingen alls, men däremot kan det vara ett nöje att sprida sina tankar och funderingar på nätet. Lyckan att någon skall fasta i nätet är nog lika stor som att få fisk i en rottenonbehandlad sjö.
Alltnog, att skriva är trots allt en skapande process! Tyvärr blir nog skapelsen endast beskådad av skribenten själv och i bästa fall de allra närmaste.
Personligen tycker jag debattsidor som här på IS och andra är bättre för då får jag i alla fall svar på tal nästan direkt. Det tycker nog Angel också för det är nog ensamt för henne att blogga.
Putte Gunn kändiskap är inget som krävs för att blogga det är något som kommer från en bra blogg. Sedan är det ju faktiskt så att ska vi kolla på vad en blogg är så är det en online dagbok. Det betyder ju inte att man vill få ut något mer än att skriva av sig lite. sedan om nån läser eller och komenterar eller itne spelar ju inte så stor roll.

Du skulle ju inte veta vad en blogg var om det inte ståt i skvallerpressen ( jo en aning generalisering)eller för att politikerna såg helt okända personer bli blogg kändisar för att de skrev något intressant som folk var intresserade av att läsa och så hitta du bloggen när du var inne på moderaternas sida. ;) Fast igentligen skulle nog inte politikerna veta om att de fanns om det inte var för aftobladet och liknande skvallertidningar och de skulle inte veta om det om det inte var branchs tidningar som skrev om fenomenet och de skulle inte veta om det om det inte var för oss inbitna datanördar som faktiskt hittar bloggarna och sprider adresserna.. :)

Du putten gunn är ju perfekta bloggskrivaren du har mycket att skriva om så du kommer få många likasinnade att läsa din blogg (förutsatt att de hittar dit).
Annons
Rob, om jag nu bara skulle få möta likasinnade alltså, vad är då vitsen?
Just detta att man inte vill få ut mer än att skriva av sig tror jag absolut inte på. Varför gör man inte ett dokument i Words och behåller det för sig själv? Nej klart att alla som bloggar vill bli lästa!
Slutligen Rob, det är mycket jag inte skulle ha haft en aning om ifall jag inte hade läst!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem