Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vem betalar för 3-G Mobil Nätet??

Vem betalar för 3-G Mobil Nätet??

Nu vill teleoperatörerna att vi skal slänga vora gsm o köpa nya 3G telefoner men de vet inte om vi är intreserade av det eller inte o de har investerad flera miljarder på nya nätet som krever mycket fler master en gamla GSM , vem vil kolla på Internet med en skärm på 2 tumm o betala flera gånger mer en för en bredbandsuppkopling o med en skärm på
17 tumm e mer. Kommer de att låta kosnaden för detta experement gå över till GSM? Har provat GPRS
i några veckor gratis o jag kan inte tenka mig att betala för det, det har funkerad såder i bland o det drar myket ström från telefonen. Det hade varet bätre att sänka priset på GSM o förbättra det en att bygga hält nytt nät utan att veta om de kommer att få några kunder överhuvettaget.. Ett Tips till telebolagen använd NMT frekvensen 460 MHz(GSM) på landsbyggden o minska antal radio-länkar till hevten..
Antal svar på detta inlägg: 8
Tänkvärd text!

Eric
#Asperger @ dalnet
Det dras från väran skatt.
Är det inte 3-G användarna som kommer att få betala för 3-G, då dom utnyttjar tjänsten? Kan inte tänka mig att mobiltelefonbolagen kommer att höjja dom vanliga GSM taxorna bara för att överväga förlusten från 3-G, det vore sjukt. Men det har väl hänt förut.
Annons
Vad då betala?? Det är klart att vi alla är med och betalar till det nya 3G-systemet. vad annars. Det är visserligen förtäckt men alla som bygger ut behöver ju kassaflöde in innan de har kunder på det nya. Så en del av pengarna tas från de befintliga systemen.
Att använda sig av 450Mhz (70cm bandet) är ingen bra lösning. Att det tar tid och kosstar pengar att bygga 3G-nätet beror till största delen på att det inte är ett statligt verk som bygger ut, och att de inte startade utbyggnaden med att samsas om masterna från början. Den här utbyggnadstackten är ju skamligt låg och ineffektiv. Sen kommer det att bli så dyrt att använda dessa tjänster så man blir mörkrädd. Allt bara för att man i privat ägd regi skall ha bra vinster och korta avskrivningar så att aktieägarna blir nöjda.
Jag tycker att vi svenskar är blåsta som gick på detta med att privatisera infrastrukturen.
Vad blev billigare av detta??
Hej! Det här med 3G är ett fruktansvärt slöseri av pengar för gemene man. Riskfaktorn strålningen är i stort sätt outforskat!? I England har t.e.x. fåglar försvunnit där strålningen når ut. Den här joniserande strålningen kan tyvärr ge cancer i långa loppet. Det här med 3G borde staten stoppa innan någonting fruktansvärt händer mänskligheten. Behöver vi denna nya teknik??? Varför?? Pengar styr tyvärr det mesta. Jag behöver inte 3G. Behöver Du? Ransaka dig själv och tänk efter!!
intressant att se teknikfientlighet på ett forum på internet.... Behöver vi 3G? Tja, behöver vi telefoner? behöver vi internet? Nja, vi behöver näring, då kan vi ju dra gränsen där...
Jag tror att skattebetalare och de som använder tjänsten.
Tja tecknikfientlig vet jag inte om jag är. men att jag har varit med så länge att jag tycker att vi har blivit lurad på konfeckten. för ingen vanlig arbetare kommer att ha råd att punga ut 500kr per styck och månad för flera olika basutbud som tex. internet-bredband, telefon,tv,radio,bank osv på en lön som kanske är 14000 före skatt. och en hyra som är 7000kr. och varför har PTS nu fått mer muskler, jo för att kunna stävja lite av problemen. men detta utalande från industrin säger ju lite av vad jag skrev förut.
Det måste ske på kommersiella grunder. Annars vill ingen investera i infrastruktur, säger Claes-Göran Sundelius chef för lagfrågor inom Telia Sonera.

Jag skulle villja använda mig av alla finneser ,men inser att jag inte kommer att ha råd, tyvär

När det gäler Gunnars inlägg om kancer , så är det tyvär så att jag tror inte att vi vet alla problem som komma skall, det ända jag vet är att all elektronik utstrålar elektromagnetisk energi och det påverkar användandet av vissa radiofrekvenser i dag, och att engelsmännen i dag funderar på om den brusmatta som finns i dag gör så att fåglar flyger villse.
Framtida forskning får väl ge besked på detta oxo.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem