Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Palmemordet

Palmemordet

Varför är mordet inte löst ?
Besök http://hem.passagen.se/camandnor/
och fundera.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Snälla skött ditt liv..
vilken jävla tjat om palme
Jag säger bara en sak.....i Sverige är alla lika inför lagen....OK hur många sitter fortfarande i Palmeutredningen och kostar pengar...ägna er åt nutidens problem i stället!
Inse att lösningen inte kommer att komma fram,19 år sedan.
Hur många andra mord förblir olösta?
Ett tips , läs trådens startdatum, om det är en obesvarad tråd som ni svarar på.
Annons
OK,gammal tråd men jag tror att mitt inlägg fortfarande står sig...
Hej!

Min halvfar trodde att Palmemordet hade "bombsäker" anknytning till Iran-Kontras affären..!

Undrar hur det gick med den linjen och om en ordentlig undersökning gjordes???

Vet tyvärr inget om Iran-kontras då jag på den tiden var helt oinsatt i ämnet..

Nån som vet?
Varför blir muslimer så arga så fort man säger något om deras religion?
För några år sedan när man gick ut och sade att jesus var homosexuell m.m. så var det inte sådan reaktion.
Det är ju ändå sant det Runar Sörggard har sagt.

MVH sten
För det första så tror jag att Krister Petterson var oskyldig. Han var bara en syndabock som dom skyldiga (högt uppsatta personer inom myndigheterna/polisen) använde för att rentvå sig själva för att dölja sina brott.
Jag såg en dokumentär om Palme-historian för något år sen. Ett polisdistrikt i Sthml, firade palmes död, dagen efter med tårta, innan historien ens knappt hunnit bli officiell. Det låter väl väldigt märkligt? Det var även på en COM-radio på polisbandet där medelandet "Uppdraget slutfört, Olof Palme död" uttalades minuterna efter mordet. Det var en privatperson med polisradio som av en ren slump snappade upp meddelandet. Det är visserligen indicier, men när mängder av indicier stömmar in, och många pekar mot polisen så kan man ju bli väldigt fundersam?
Vilket trams om s.k. polisspår. Det är ju helt klart att det var Christer Pettersson som útförde mordet på Palme. Det är ju s.k. polisiärt uppklarat. Han har ju innan han dog nästan ordagrant erkänt att det var han som gjorde det. Även hans vän Fylking är ju av samma uppgattning.

Klart-Slut!
Om det var polisen är det väl självklart att de inte utförde mordet själva. De bad så klart Christer Pettersson göra det eftersom de kände till honom sedan tidigare och på något sätt kunde köpa honom (vilket antagligen inte var svårt, med rätt muta).

Men jösses..... Gösta!

Letar du verkligen upp så gamla inlägg för att svara på!

Dessutom så får vi väl anse frågan utredd och klar. I.o.m att Christer Pettersson inte längre är ibland oss!

Dom andra som lever med vetskap har nog inte för avsikt att berätta det heller........ ( Politisk mörkläggning )

// M

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem