Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bensinskatten vs Alkoholskatten

Bensinskatten vs Alkoholskatten

Nu vill Göran Persson sänka alkoholskatten. Är han helt dum i huvet eller?

Det jag vill höra är en stor sänkning av bensinskatten.
Bara för att vi betalar större delan av våra soppapengar till staten så innebär det inte bättre miljö eller mindre växthuseffekt. Vi kör ju ändå.
Vi ( bilägare alltså ) skulle däremot få pengar över att lägga på andra varor som tex kläder, musik, elektronik osv och därmed gynna ekonomin och därmed förhoppningsvis bidra till att fler kan anställas.

Att sänka alkoholskatten är ju en lysande ide då kan vi arbetslösa bilägare iaf supa billigt och belasta vårdbudgeten och rättsbudgeten ännu mer när vi blir omhändertagna för att ha slagit på nån som försökt stoppa oss från att köra rattfulla. (ironi, ni fattar poängen)

Nästa val röstar jag på högern, dom vet man iaf var man har. Till skillnad från Göran Persson och hans anhang som totalt har tappat kontakten med folket.
Antal svar på detta inlägg: 3
Om dom skall sänka alla skatter,och det fattas pengar redan nu.
Hur i hela fridens dal,skall detta gå ihop.Sverige blir ju satt under
förmyndare.Den förmyndaren heter världsbanken.
Vi ses vi soppköken,mina IS:are.
Det saknas inte pengar. Det är fördelningen det är fel på, och inte lär det bli bättre med högern. Då vet man inte alls vad man har - Man vet vad man inte har!
Det är den bittra sanningen vi upplever i sverige nu.
Vi har blivit en del av världs ekonomin =(

Allt handlar bara om småspararna och kvartals rapporter, sluta små spara! om vi skulle sluta små spara vad skulle företagen göra då kan man undra.
Våran ekonomi är baserad på att vi konsumenter spenderar massa pengar och att företagen ger förväntad vinst.
Vänta lite nu, "föväntad vinst" vad betyder igentligen detta ord ?
Jo det är en "kanske summa" som nån räknat ut.

En annan sak Jag undrar över är hur nasdaq kommer reagera om 30år när oljan är slut i världen.
Vilket betyder högre olje priser och högre utgifter för oss svenskar som kör bil till jobbet samtidigt som får vi högre skatter och dyrare el.
Den eviga frågan måste då vara hur får man ett land att gå i vinst ?
hehe jadu det tror jag många fösökt lista ut men sanningen e den detta e bara början på eländet som kommer drabba hela jorden.
Så jag tycker faktiskt att när vi svenskar pratar skatter så kan det skännas som en droppe i havet om jag ska vara riktigt ärlig.
Ok jag vill inte betala nån skatt alls om jag fick bestämma =)
Men åter igen det handlar om hur vi ska få landet på fötter igen det ska vi juh tänka på när man snackar skatter.

PS / jag hatar skatter jag med

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem