Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

MRU list osv virus

MRU list osv virus

Jag är rellativt ny med datorer och dess problem.
Om jag vill skicka kort till någon via mailen, skickas massa dynga som loggar och etc
Nu har jag laddat ner spybot, Ad-awere, norton, men likt förba...at, får jag inte bort viruset. Spybot grattulerar och säger att jag är fri, men det är jag ej.
Dom heter MRU list och TAK raiting of 3.
Troligen inte farliga men jag vill ha ut dom, Tack på förhand Johnny.
Antal svar på detta inlägg: 5
MRU är inget virus-det betyder Most Recently Used och är en lista över vad datron nyligen kört.

TAK...det låter som ett speldemo-har du spelat något sånt på datorn?

Det är normalt att det skickas en massa "dynga" när du mailar någon-det är meningen att det ska gå att spåra mailet.
Nej jag har inte spelat på nätet, men via cd-rom.

Jag klickar på ett foto som jag vill skicka någon.
när jag sen förhandsgranskar bilden, finns ytterliggare ca 200 små och stora bilder, så ska det väll inte vara.?
Måste kunna slänga ut det på något sett?
alla Cockies är raderad från listan.
Hej J.F
Du får nog förklara lite närmare vad det är du gör.
att klicka på ett foto för granskning?
var ligger fotot
är det en komprimerad katalog eller vad menar du.

TAC visar hur tex ad-aware ser skadligheten på det som den har funnit, Taktisk analys centrum eller något sådant kanske man kan översätta det till.

Tar man och rensar där och sedan surfar till samma sida och gör en ny skaning så kommer förmodligen resultatet att bli samma igen.
Annons
Ok, jag ska försöka förklara mig bättre.

Jag vill skicka Tex en foto som jag har i mina dokument.
Jag klickar på bilden och markerar att den ska skickas till email adress.... sen när fotot ska till och skickas, vill jag se bilden innan. Då visas den i s.k bildspel, först bilden som är tänkt att skickas, men om jag rör pilarna till höger eller vänster finns hundratals loggor och besökta sidor från nätet.

Inte vill jag skicka massa dravel med mitt foto.
Det tar lång tid att skicka foton som det är, utan bredband och allt var det heter.
aha jag börjar fatta nu, ja det är samme Janne R som på Antiknätet

Det verkar som att mappen du har bilden i är en mapp som Windows lagrar tidigare besökta sidor i.Tillfälliga internetsidor.
Är du säker på att det är Mina dokumentn du är i? Låter mer som om du befinner i den tilfälliga internetfiler mappen.
Att det kommer fler bilder och loggor när du bläddrar är ju helt normalt.När du förhandsgranskar så visas alla bilder i mappen en efter en när du bläddrar ju.Men det är bara den bilden du klickar på som bifogas mailen.Eventuellt så gör du kanske nått fel när du bifogar, du kanske råkar välja alla bilder i mappen.
Gör tvärtom istället, starta mailprogramet först, välj bifoga fil, leta sen upp den bild du vill skicka.dubbelklicka på den.Klart.
Du har nog inget problem, du har bara irrat dig in i fel mapp.
Du kan själv testa, skicka ett mail till dig själv. kolla sen i "Skickat" att det blev som du tänkt dig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem