Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

fel i serier o filmer

fel i serier o filmer

Det finns folk i hela världen som har det som hobby att hitta fel i serier och i filmer, vi kanske skulle starta en sådan tråd här eller oxå är det detta jag just gjort
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Är du en sån som hittar fel i serier o filmer ??
I så fall, kan du väl dela med dej av dina väl användbara men roliga kunskaper ??
Åke jag som är en filmälskare av format skulle nog fastna i felaktigheterna och därmed vore hela nöjet förstört. Jag vet att en sån tråd för min del skulle leda till att jag kritiskt kommer att granska varje filmruta istället för att koppla av.
Hur som helst, kör hårt Åke om du känner för det, Forumet är förhållandevis fritt!
Jo, jag får inte titta på film med mina kompisar om jag inte håller käft...har en fallenhet för att se alla fel...Jag själv lider oxå kan tilläggas
Annons
Lillan

Här har du en länk
http://www.moviebloopers.com/featured/action/
hahaha..åke...

samma här!

ett känt fel är i filmen: Lawrence av arabien (minns inte hur lawrence stavas)

han rider genom öknen med en DIGITALKLOCKA...hahaha!
denna klocka dycker upp då och då.
kan påpekas att på den tiden som filmen utspelar sig i, existerade inte digitalklockor!....

filmen är underbar...men när det är spännande, o filmens musik höjs...o man ser den där digitalklockan..är det svårt att hålla sig för skratt... samt..(klockan visar FEL tid)....*skratt*..(har kollat ruta för ruta)

finns många sådanna bra o komiska klipp.

en annan är med Robert Redford och Paul Newman i
(hmmm o sundancekid..)...har naturligtvis glömt första namnet)

dom är på en gård...samtalar om något viktigt...det klipps hit och dit.... under tiden,
i bakgrunden syns en massa höns!
det lustiga är att i varje klipp, tycks hönsen byta plats på mycket lustiga sätt...
*fniss*
I "Mitt Afrika" står Robert Redfords klocka på samma tid hela filmen. Och filmen är låååång.
Inte direkt en blunder men passar i avd dåliga översättningar:

Nått videobolag gav ut klassikern Casablanca på VHS.
Den klassiska repliken:
Heres looking at you kid hade översatts med:
Tjingeling på dig!!
Jag har ju börjat med kommisionen,men där kan vi diskutera
innehållet.Den här tråden gillar jag.Jag är grym på att hitta
fel. Bra ide Åke,denna tråden blir lång.
Då får jag lägga till en då.

I orginalfilmen "Greven av Monte Christo" ser man när skeppet lämnar honom klart och tydligt hur en albin 021 motor med jämn takt spottar ut vatten på sidan tillsammans med avgaserna
Appropå fel, jag kollade på Kim novak badade aldrig i genesarets sjö i kväll och döm om min förvåning, när det rullade en Volvo S-80 på en grusväg och filmen urspelar sig på 60-talet.......................lol

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem