Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Förstasidor på kvällstidningar

Förstasidor på kvällstidningar

Jag skulle gärna vilja ha igång en diskussion om Kvällstidningarnas s.k "löp",
Nu råkade kungen dutta in i baken på en bil läser jag......löpet blir då bilkrasch...väntar på ordet "våldsam" före när det blir en pappersupplaga imorgon.

Sexchock, Spritorgie, Nakenchock, Våldsorgier.....

Börjar man inte bli lite avtrubbad.....Tsunamikatastrofen till skillnad mot källaröversvämningar i Botkyrka kommun är hårfin vid ordvalet hos dessa tidningar.

Kan man införa en dags bojkottning så att de återgår till svarta rubriker i största typsnitt när det verkligen hänt något riktigt allvarligt...typ Gyllings bröst minskat en kupstorlek
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Har slutat köpa kvällstidningar pga att jag vill läsa NYHETER inte en massa trams som Madeleines shoppingrundor , Victorias kärleksdravel mm mm mm ..........................
Trodde att sånt hör till skvallerpressen.
Slopa kungahuset.........En ganska dyrbar historia!!!!
Ge pengarna till skolan, äldrevården och annat som BEHÖVS!!!!!
harley
Tror du att alternativet till kungahuset är gratis eller..?
Monica
Vi har ju en Statsminister som vi redan avlönar, eller hur!?
Dyrare än så behöver det inte bli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annons
harley!, vem skall betala uppvärmningen av slottet, underhållet av byggnaderna, målningarna etc...eller vi kanske skall sälja dem till norrmännen?
och så var det "löpen" som var tråden inte monarkins vara eller inte vara ....ber om ursäkt av mitt föregående inlägg!

/Åke
SKATTEPENGAR SUCK............



Att köpa kvällstidningar är ju frivilligt på samma sätt som det är att köpa Svensk Damtidning eller liknande sladderblaskor-numera ser jag ingen större skillnad...

Samtidigt så undrar jag om vi blir dummare för varje år? Vill vi bara ha lightunderhållning för att slippa engagera oss och ha en åsikt?

Så fort det gäller något som man bör ha en åsikt om så säger folk "jag har ingen åsikt för jag är inte insatt i det" finns det något enklare sätt att slippa veta? Knappast...
Men varför köper folk dem?
Är det för sporten eller kan det vara så enkelt att vi människor behöver saftigt skvaller samt skandaler för att stå ut med våra tråkiga liv?
Gör som jag, läs tidningen på nätet, och om man mot förmodan hittar något intressant, kanske köper pappersupplagan.
menäääh.. *funderar*
men om ni vill gå in på en knasig webbsida
se:

www.bikt.se

handlar om vanliga människors knäppa synder i vardagslivet...



bättre än en skvallertidning!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem