Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

bryr vi oss verkligen?

bryr vi oss verkligen?

Pastor Åke Green som riskerar fängelse för hets mot folkgrupp när han spydde galla över homosexuella har en kompis i USA...denne man vill resa en staty över Green och har även uttryckt sin glädje över 9/11 och Tsunamikatastrofen..enligt honom hatar Gud Sverige,Canada,USA och homosexuella...jag vet inte om jag bryr mig om vad en sån tok anser...han har en stor hjord med sig..ca. 100 personer som alla är släkt med honom.

Läs själva..personligen anser jag honom vara tokig nog för att låsas in-att Gud skulle hata ingår inte i min föreställningvärld.

http://www.godhatessweden.com
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hitler var rätt så konstig också
Nane: Den sk pastorn från USA är en tok som på sin hemsida förutom 'God hates Sweden' innehåller 'God hates fags'. God hates Canada, och God hates America. Han angriper svenska kungahuset och hyllar Tsunami-katastrofen för att den dödade så många svenskar. Han hyllas pastor Green, vår egen lilla hemmagjorda över-homofob.
Han är ju inte värd att bry sig om, utom för säkerhetspolisen som ju får se till att han inte går till våldsamheter, då får man väl sätta tvångströja på honom.
Han är dock en bra illustration till vad hatpredikanter i Sverige kan ställa till med. Vår toleranta, öppna demokratiska samhälle är sårbart. Det är så lätt att utså hat mot etniska, religiösa eller sexuella minoriteter, som vi sett. Här ser vi också vad och vilka sådan verksamhet drar till sig.
Dessutom så har han planerat att åka hit....inte ens pastor Green själv vill ha hit honom...en liten galen gubbe som på TV såg ut som en tok med något vilt i blicken...han sa att alla som var homosexuella skulle hamna i helvetet-jag tror nog att han själv hamnar där först...
Annons
urka purka för hatiska människor!

man kan bara tycka synd om dom

och som dom säger:
***helvetet är upprepningar, allt som HAN gör mot andra drabbar honom själv...om och om och om igen..o.s.v***

Nane jag tror inte pastor Åke Green är någon ond människa! Han har sin kristna överygelse och det skall inte sammanblandas med politik för då är man ute och åker.
Jag tror att pastor Green ville även homosexuella gott och att hans predikan var enbart ämnad för den goda saken skull. Tyvärr kan även ärliga avsikter gå snett om man inte ligger rätt i tiden.
Dock, med politiska mått mätt var den totalkorkad eftersom han minst sagt var politiskt inkorrekt. Hans tro gör att folk hetsar upp sig i onödan. Pastor Green skulle inte göra en fluga förnär, därtill är hans tro på bibeltexten alltför stark.
Tokstollen från USA kan man bunta ihop med pastor Uffe Ekman som heller inte gillar homosexuella.
Tilläggas bör att pastor Åke Green som fälldes i Kalmars Tingsrätt friades av Göta Hovrätt. Denna dom kommer med all sannolikhet att överklags till HD, men i nuläget är pastorn friad från alla anklagelser. Det är bara att gilla läget!
Misstaget var väl att börja predika skiten. Åsikten måste han ju ha rätt till, men att börja sälja kasettband med idéerna o.s.v. placerar honom bara i samma fålla som tokfransen från USA.
Putte: var har jag sagt att Green är ond?

Det handlar inte om honom utan om "pastorn" i USA..precis som Batting säger så behöver man inte vräka sina åsikter över alla andra-det får konsekvenser vilket ju visat sig här.

Eftersom inte Green önskar hans närvaro här så kan det kanske få Green att tänka lite innan han talar hädanefter..alla har vi väl en övertygelse om olika saker-men man får ju faktiskt använda huvudet till mer än att klia sig i...
Jag tycker att dom svenska medierna inte ska uppmärksamma en idiot på vår lokala medier.
Ha Ha han hatar Svergie då har jag rätt och hata USA och det står jag för, mer anledning och hata dom än att han hatar oss "lite kasta sten i glasjus" av den där pastorn men som ni sa han hatar väl USA också :D kasta sten i betonghus lite där av han.

Jag tyckar han ska tala om vad han inte hatar istället , fast det skulle väl bara bli för tråkigt.(1:en poäng kanske)

Skänns lite illa när reportern på nyhetsmorgon trycker upp en mikrofon under näsan på en idiot.
Han kunde lika bra åkt till nått psykhem och gjort lika dant.
Denna vilsna själ hatar Kanade, USA... och lilla Sverige. Jag tycker vi ska vara stolta
Nane du har rätt, men jag tog mig friheten att försvara pastor Åke Green eftersom han åkte med på frislängen i din inlägg.
Batting, missionärer tar till alla till buds stående medel för att få ut sitt budskap, men observera tokstollen från USA och Åke Greens budskap skiljer sig åt väsentligt och därför anser jag att man inte kan bunta ihop dem.
Matte det är svårt att tyda det du skriver! Helheten i ditt inlägg blir ungefär så här: "Det är bättre att spänna en pil än att aldrig kasta en båge"!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem