Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

När 3G kommer?

När 3G kommer?

Kommer våra GSM telefoner vara helt värdelösa då? Har ju en Nokia 8550 som kostar runt en 5 tusen, inte så kul att slänga den då
Antal svar på detta inlägg: 7
Det beror på vad du klassificerar som värdelös. Om syftar till att du hamnar efter i teknologin och dess potential -ja. Men kom ihåg, mobilens främsta syfte är ju ändå att ringa och det tror jag fler uppskattar mer och mer. Den främsta funktionaliteten är att ringa och inte hur mycket tekniska finesser en mobil kan tänkas sig att ha.
Jo, men tar dem bort GSM-nätet?? Det var det jag undrade Var lite kass på att formulera mig
Hej Erik ,jag tror inte att det nya 3G kommer att göra att GSM bara försvinner , det kommer att ta ett antal år innan det kommer att hända, så du kan nog lugnt använda din gammla telefon tills den inte är rolig att eller lönsam att reparera.(batteribyte osv)
Annons
Tack Göke, nej det är klart, för om två år så är ju den telefonen inte värd många kronor, men då jag precis köpt den, så vore det ju lite tråkigt om den slutade att fungera vid årsskiftet, då dem har planer på att lansera 3G... Kom och tänka på det efter :) Så det var därför jag undrade
Är det inte dags att demonstrera mot
Telia påhopp på oss kunder.

Det här borde dom ha kommit på för 10 år sen när modem till internet började dyka upp.
Det är så dags för telia att vakan upp nu.

Om dom vill pracka på oss tjänster så ska dom vara gratis.
När vi önskar ha tjänster då ska dom ta betalt.
Förbannde Telia och deras påhitt.
Skulle någon annan operatör göra så här så skulle dom snart konka.
Bara för att dom har ensamrätt till den fasta telefonen så kan dom göra hur som helst.
PTS SLÄPP TELEFONERNA FRIA
bojkotta telia ??

är det så att bojkotta telia skall vara en rubrik på ett nytt inlägg.??

Blanda inte in PTS i telias monopol, de är en del av våran myndighet och skall efter bästa förmåga göra så att vi får det bättre inom post och tele.
de stängde ju ute Telias bud på 3G. och när det är kabel så är det Skanova som skall sälja ut till alla som behöver kabeltransmission, men det kan man köpa genom andra olika bolag oxo, bara de finns i backen där man finns så. och när det gäller master så tycker jag att fri ettablering av master var det dummaste som staten tillät. Till att börja med så slogs ju alla om hustaken och bergknallarna, nu har de insett att man måste samsas om masterna och plattserna. När det gäller fria marknadskraffter så gäller ju först till kvarn.

HåHåJaJa dessa misstag har vi gjort sedan urminnes tider oxh vi lär oss visst aldrig.
Fri företags verksamhet i all ära , men infra struktur
går inte ihop med profit

Aldrig får jag hoppas! Vi behöver inte tekniken 3G! Vi har nog av joniserande strålning som vi ej kan påverka! Joniserande strålning ger CANCER!!!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem