Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Radera-rensa SIM-kort till mobiltfn

Radera-rensa SIM-kort till mobiltfn

Hej En liten undran..... Jag ska försöka rensa SIM-kortet på min tfn eftersom det är fullt och går tyvärr bet. Ngn som har ngt tips?
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag en "Super - GSM läsare" på Teknikmagasinet för en billig penning. Kopplar den till datorn därman sedan kan redigera sim kortet. Skall du rensa bara en gång är det kanske onödigt men kan vara bra om man vill spara sina mobilnummer om olyckan skulle vara framme och/eller man får nytt simkort........En tanke o de har fungerat klockrent för mig.

Lycka till!!

/Christer
Tack Christer för tipset
Det finns alltid funktioner i telefon för att redigera och ta bort nummer och liknande från kortet. Skulle rekommendera en datakabel så du kna koppla telefonen till datorn. Kör du med simkortsläsare får du endast med nummrena som finns på kortet men inte de som ligger i telefonens minne. Så vill du har mer möjligheter så är det datakabel som gäller. För då kan du även synca telefonen med datorn.
Annons
Tack för tipset.Jag försökte läsa instruktionerna till tfn T65 eriksson men hittade ingenstans om var man kan radera SIM-minnet. Det gick inte att gå in på SIM-kortet heller för varje gång jag markerar ett nummer ringer det upp det. Jag har dubbelt på kortet och jag har raderat nummer i tfn-boken och tänkte om jag kopierar den nya tfn-boken till SIM-kortet skulle de andra försvinna automatiskt, vilket tydligen inte gick för att det var fullt.
Tack för att ni tar er tid.
Tina jag hitta inget om hur man rensar simkortet men hur man tar bort nummer stod i manualen. verkar inte va speciellt svårt. Bara gå in på ericssons sida och ladda ned.
Tack och Kram på dig för hjälpen, ska göra detta.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem