Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Ni som kan

Ni som kan

Här är en fråga som jag skulle vilja ha besvarad. Kollade på Göstas tråd och får då fram att en datakunnig person kan vaska fram inloggningar och sedan få fram e-postadresserna. Därefter har personen ifråga diskuterat Gösta via mejl. Det verkar som Gösta är säker på sin sak, men är det möjligt.
Alla ni datakunniga, kom igen och bringa reda i oklarheterna!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Göcke om det nu är du skriver vi tillåter o.s.v. hur?
visst är det jag som skriver, skulle inte tillåta att någon använder
mitt alias här på forumet, du kan maila mig så skall du se att det är jag
Göcke i så fall ligger det till så här, det som är självklarheter för dig är stora svårigheter för mig. Alltså, hur låter ni på IS alla som vill läsa och skriva på min hårddisk? Finns det en uppenbar fara med att vara ute på ett Forum för diskussioner?
Annons
nä vi på is är ingen fara,
men risken ligger ju i att systemet för alla
bygger på att man lagrar informationen på det du läser in i en såkallad cach eller kör ett exeverbart script typ java , det kan var en
bild eller ljud ,film som har inbyggt skräp i sig. eller att som alla vet bilagor i ett mail kan göra skada om man öppnar det.
Putte Gunn du lägger näsan blöt.
Det är flera personer kan inte låta mig va.
dem har försökt intrång min server en gång har dem lyckas raderas webb rooten
Vi är olika person hur vi kan om datorer.
men jag började dator med msdos 80 talet och jag är mycket vass om biten unix C språket. jag kan göra virus det är inte svårt.
men jag lovar inte jag skall göra det. Jag har en familj

vad vill du komma fråga?
Leif om du försöker komma in min mail
åker du dit. min pop3 server är bakom mig
den är finns hemma. allt log läser jag varje en gång vecka.
Gösta!

Skulle aldrig drömma om att,krångla mig in i din dator.Du
uttrycker ju dig så hotfullt ibland,att man blir vettskrämd.
Mig kan du känna dig helt säker för.Ha,ha
Gösta:
Om du nu tvunget ska kasta in ett inlägg, kan du vara trevlig! Finns ingen anledning att vara otrevlig bara för att man stavar illa!!!!
Att skriva ett virus är inte svårt. Att skriva ett "bra" virus är svårt. och kunde man så mycket om it-säkerhet så man kan skriva ett bra virus så har man så bra säkerhet på sin webserver att ingen kommer åt webrooten och därmed inte kan radera den.
Gösta, är det unix C språket du skriver på här? för det är så gott som helt obegripligt för en vanlig svensk..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem