Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tjetjenien

Tjetjenien

Nu har stora aroganta Ryssland visat sitt rätta ansikte. I och med gripandet av den tjetjrenska ministern i Köpenhamn börjar Ryssland diktera hur Damnmark ska agera. Dom vill ha ministern utvisad till sej.
Det krig som Ryssland utkämpar i Tjetjenien är blodigt o skoningslöst. Detta är möjligt för världen har svikit det tjetjenska folket och slutat protestera.
jag har bildat en hemsida på msn som heter Tjetjenien-sidan, där vill jag väcka opinion och hoppas så många som möjligt vill gå me o göra sin röst hörd. Här är adressen. Tveka inte.
http://groups.msn.com/Tjetjeniensidan
Antal svar på detta inlägg: 2
Eftersom det 'krasst' handlar om olja kommer inte någon av dom större aktörerna (ex USA) att protestera. USA bedriver som bekant samma politik själv gentemot Irak av samma anledning. Iraks ev förstörelsevapen är bara en anledning att få kontroll på ca 25% av världens samlade olje/bensinresurser. Därför spelar Ryssland & USA i samma liga denna gången. Politik. Denna gången underbyggt av 'vanliga' människors behov att kunna köra sina bilar med ett hyggligt bensinpris. Men visst är det bedrövligt (läs förjävligt) eftersom så många civila blir drabbade...
Ryssland och U.S.A. spelar samma spel.. Iof är oljan viktig inte enbart för västländerna utan alla världens länder. Att tillåta en despot ha kontroll över den ekonomin då han samtidigt inte drar sig för att utrota folk och folkgrupper om de inte slickar hans tår tycker inte jag verkar för fred.
Att U.S.A. m.fl. länder inte vill ha kvar despoten råder det inga tvivel om, tvivlen kommer till sättet att få bort honom. Hussein har tillgång till kemiska stridsvapen och andra massförstörelsevapen, att hymla med honom är som att klappa den bitande hunden.. vem skulle tordas göra det? dessutom har hussein haft tio år på sig att bygga upp sin arsenal igen, vem vet, han kanske har byggt nya kanoner som kan skjuta kemiska granater in i Israel..?
Nej, jag håller med U.S.A i detta att rensa upp i det träsket

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem