Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Perssons bufflighet..

Perssons bufflighet..

Hejsan!

Jag har hört talas om G. Perssons så kallade bufflighet och att han kallas "Nivea" = fet och dryg, "HSB"= Han som bestämmer m.m

Men jag tror att det VERKLIGEN behövs en stark person som kan visa handlingskraft och "djävlar anamma" i en värld som denna!

Desto hårdare och tuffare världern och ekonomin blir desto mer måste man ha en likadan person vid rodret annars faller allt samman.

Visst..han har säkert trampat många på tårna men ibland är sånt nödvändigt tyvärr!

Jag gillade inte själv Göran Persson tidigare men nu inser jag mer och mer vart världern är på väg och då måste man "nästan" ha en Person av stål för att klara av den stenhårda tillvaron!

Jag gillade heller inte Maria Wetterstrand tidigare men hon är också en person med skinn på näsan!

Heja Göran Och Maria!
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jo det behövs en person som inte är rädd för att kliva folk på tårna, men tyvär är inte person den personen även om han är bufflig.
Han eller hans parti vågar ju fortfarande inte röra invandrar frågor för de är rädda att kallas "rasist". Och är för rädd att ta beslut för allting ska ha ett 10-tal myndigheter och utredning innan de kan svara på om det "kanske" är en möjlighet att de tar ett beslut i framtiden.

Det verkar därimot inte Ibrahim Baylan, det kan hänga ihop med att han är invandrare själv att han "vågar" vara kritisk eftersom ingen kan kalla honom rasist. Sedan om han har abitionen eller viljan eller skulle passa som regeringschef det vet jag inte. Men han likväl som någon annan.

Jag röster endå borgligt :)
Hej!

Rob:

Vad pratar du nu om?

Mona Sahlin är ju integrationsminister och kämpar väldigt hårt för invandrarna!

*harkel*
Hej igen!

Här är ett smakprov:

Kraftsamling för integration - Mona Sahlin, Ardalan Shekarabi, m.fl. träffas på Bommersvik 6-7 december

Socialdemokrater från hela landet träffas på Bommersvik den 6-7 december för att diskutera hur vi ska minska utanförskap och öka deltagande i samhället av alla - oberoende av etnisk bakgrund.

- För oss socialdemokrater är kampen för människors lika värde och lika rätt själva drivkraften och kärnan i politiken. Fördomar och diskriminering skapar kränkande situationer som drabbar människor överallt i samhället - på jobbet, i skolan, på fotbollsträningen eller i kön till krogen. Fördomarna verkar i vardagen. Därför måste vi alla tillsammans kämpa mot intolerans och för respekt.

- Det är hög tid att vi börjar ifrågasätta vår blågula självbild och inser att Sverige är ett land med olika individer, med skilda bakgrunder, kön, sexuell läggning. Ett sammansatt samhälle där alla ska ha en plats med lika rättigheter och skyldigheter, men också lika möjligheter, säger Mona Sahlin, ordförande i integrationsarbetsgruppen.

Mona Sahlin finns tillgänglig för att svara på frågor från media lördagen den 6 december kl. 15.00; och Ardalan Shekarabi på söndagen den 7 december kl. 13.00.


Kontaktpersoner:
Camila Buzaglo, pressekreterare hos Mona Sahlin, 070-545 32 69.
Cecilia Eklund, pressekreterare på SSU, 070-592 60 38.

Plats: Receptionen, Bommersviks kursgård.
Annons
Starka personer är aldrig särskilt omtyckta-jag har alltid gillat G.P..man kan ju jämföra med Ingvar...vem är mest karismatisk? Ska man leda ett land,parti och regering så kan man väl inte gå runt och fråga folk vad dom tycker först...det är alldeles för mycket mjäk rent allmänt numera- man kan inte säga till folk på jobbet när dom gör fel...näää man måste linda in det först-trams!

Nä fram för lite mera jävlaranammma!
Bubben:

Tack så hjärtligt för att du just fick mig att spy genom att klistra in Mona Sahlins vedervärdiga skitsnack och äckligt PK floskler. Gud vad jag föraktar den kvinnan.

P.S.

Fördomar, oavsett typ, bygger vanligen på erfarenhet. Ibland besannas fördomarna, ibland inte. Men alla som lever i verkligheten vet att man inte kan avskriva dem kategoriskt.
Göran P. spelar bara teater, han är inte så handlingskraftig när det kommer till kritan. När kriser har uppstått så har han varit handlingsförlamad och sedan skyllt på att faxar inte kommit fram mm. En statsminister som lägger byggorder till sin bror måste finkammas i sömmarna. G.P är lika lite en sosse som jag är Brad Pitt. Jag har alltid röstat vänster men nu tänker jag fan rösta på de blåa, jag har fått nog av dessa miljövänner, sossar, kommunister och FI. De har gått för långt!
Jag har då aldrig sett en buffel som INTE är bufflig
Jag säger som Mona Sahlin:
Jag tycker vi alla ska sjunga Vi shall overcome.
Nu var det inte Mona Sahlin som tyckt vi skall sjunga "We shall overcome" utan Beatrice Ask.
Man tycks glömma det viktiga här i debatten. Man bör tänka på vart partierna står i relation tillvarandra. Att ta från dom som har det sämst, tycks vara de blåas alternativ för att kunna få finanserna i balans. Nä tacka vet jag G.P hur ska det se ut i Sverige när vi börja slåss med varandra om jobben till en dålig lön. Och om man har otur att bli sjuk då går det väl åt hel-v? för en vanlig arbetare, nä upp till kamp mot kvatals kapitalisterna
Nicklas en vanlig metallarbetare

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem