Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Antivisrus uppstart

Antivisrus uppstart

Jag har bredbandsuppkolling och Norton antivirus på min dator
när jag startar upp får jag en varning OBS! ditt virus skydd är inaktiverat och datron kan vara utsatt för´risk.. Detta varar bara någon sekund, sedan drar virusskyddet igång. Men jag undrar, kan det var någon risk med denna fördröjning eller sakll det vara så.

Kan man ändra på någon igångdragningsordning ? av programmen som startar ?

Antal svar på detta inlägg: 6
Kolla inställningarna i programmet. Kontakta Nortons support för det har de väl antar jag.
Om det kommer från Windows security center så kan du skita i det, får det meddelandet därifrån typ varannan timme eller något fast mitt antivirusprogram är aktivt. Och att du får varningen innan programmet ens har startat är itne så konstigt. Och det borde inte vara någon risk om du inte redan har virus och det hinner komma igång innan och kamoflerar sig för antivirusprogrammet eller inaktiverar det så det itne funkar alls.
Göran: Jag hade själv ett liknande problem som dig. Jag tror att det beror på att Norton Antivirus är segstartat och att Windows Security kontrollerar detta innan virusprogrammet har hunnit komma igång.
Annons
Jepp-Fajjer har helt rätt..jag har samma sak med mitt Norton så det är inget att bry sig om.
Tack så mycket !


Uet
Jag har fått samma problem med Panda IS 2005 efter att jag ominstallerade allt efter en hårddiskkrasch. Det var inte så tidigare, så för att slippa från detta så har jag valt att ta bort varningarna från säkerhetscentret.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem