Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mammas pojke

Mammas pojke

nu vill jag fråga männen , även kvinnor, på forumet,

låt säga att kvinnan vill ha en karriär före man o barn...
är det kört då?

om kvinnan endast bara vill ta hand om man o barn o inte arbeta,
vad händer med henne när han lämnar henne,
för något yngre exemplar typ?

är det fler män som bor kvar hos sina mammor än kvinnor?

är det *omhändertagandet* som män tycker om hos kvinnor?

det finns ju kvinnor som inte alls vill *ta hand om*.
vad anser ni om kvinnor som kanske själva vill bli ompysslade,
lika mycket som männen?

vem kommer först, eran egen mamma eller kvinnan som KAN
bli mamma till ert eget barn?
vem bör prioriteras för framtiden?

män tycks tycka det är helt okej att slänga skit på *vissa* kvinnor hit o dit... men slängs det skit på mamman.. då.. *f-n..
*asg*
detta förstår inte jag, eftersom nästan ALLA kvinnor en vacker dag blir
mammor...

om man nu INTE VILL bli mamma, är den kvinnan MIndre värd?
är hon inte kvinna om hon inte är just mamma?

*CONFUSED*
***önskar många, mååånga svar på dessa frågor****






Antal svar på detta inlägg: 5
Jag har inga barn och har aldrig velat ha heller-ett medvetet val alltså. Jag har ändå lyckats hitta en man som var på samma våglängd-men det har inte haft med "karriären"att göra för mig.
Jag är dessutom den som är mest teknisk av oss och det har han heller aldrig haft problem med!

Min bror är gift och har tre barn-hans fru har aldrig arbetat men han har också två jobb-det är deras val. Men tyvärr är det ju inte lätt för henne om de ska skilja sig..hon faller ju igenom varje nät vi har..

Jag känner fler män än kvinnor som bor hemma länge..

Ja den frågan undrar jag också över-förut fick jag jämt försvara min frivilliga barnlöshet-blev kallad "egoist" av någon underlig anledning..det är min känsla av att aldrig ha längtat efter ett barn som gjort att jag heller inte velat ha-sen har jag inte träffat en enda man som jag känt skulle passa som pappa heller.

Intressant är att i Italien har man jätteproblem med detta-männen bor hemma tills de är 35+ och kvinnorna numera är inte så intresserade av att bli deras nya mamma...såg ett program på TV om det...pinsamt..
ja.. ha ha!

samma här... har turen att ha träffat en man som även han är på samma våglängd

samt att vi älskar våra goa mammor!

(inget ont om mammor alltså)
:krammar:



Jag vill bara säga att jag var lite avogt inställd till barn...dvs jag ville inte ha några, men det var innan jag själv blev pappa.
Nu vill jag inte vara utan dem och det händer att jag tänker på hur dum jag var...alla åren jag bara slösade bort "barnlös".

Ett ordspråk säger "Andras ungar, Mina barn" och det ligger en del i det.
Man kan tycka om barn, men sina egna, det är något speciellt...
...som bara inte kan förklaras.

Frivilligt barnlös. Egoistiskt ? Nej...det är bara synd att ni inte förstår vad Ni missar.

Vill männen bli "omhändertagna"?
Inte vet jag...jag drog hemifrån vid första bästa tillfälle jag fick.
Annons
Jag vill gifta mig med en rik och framgångsrik affärskvinna, sen ska jag bli hemmaman. Ta hand om hus och hem, laga mat och ta hand om barnen. Läsa lexor med dem, skjutsa till fotbollen, handla allt som behövs .. osv osv .. det vore hur soft som helst .. fatta vad mycket fritid man skulle ha .. Mmmm..

Näe.. skämt åsido, hur mysigt det än skulle vara så tror jag att ett förhållande blir som mest lyckat och långvarigt desto jämlikare man är. Jag blir direkt avtänd på tjejer som lever som vore de i medeltiden.
Hejsan!

Nja..jag har då inte personlihegen hört talas om nån man/kille som vill bli omhändertagen av sin fru som av sin mamma men visst det finns säkert såna också..

I annat fall har jag uppfattat männen som dom som ska vara starka och ta hand om familjen mm.

Och dom jag känner uppfattas som mesar eller töntar om dom inte hjälper sin tjej/fru i hushållet...

Samtidigt som dom uppfattas som lite tofflar..hihi..

Men annars så vet jag att det finns killar/män som inte klarar sig själva och ständigt är på jakt efter en "mamma" som ska vara som en mamma åt dom..

Men dom är det ju bara synd om att dom..elller???


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem