Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Skype

Skype

Hej alla på forumet Är det någon som har provat skype?
funderar på att prova det kostar ju inget
Antal svar på detta inlägg: 8
FUNKAR KANON BRA...!!!
Ska åka till Spanien snart i ett halvår. Fantastiskt bra då att kunna ringa hem till mammsen o pappsen för lokalsamtalstaxa. (De är inte datorkunniga nog att hantera datorer). Programmet har en tilläggstjänst som heter Skype-Out som gör det möjligt att ringa till vanliga telefoner i en massa länder.

Som student är det ju bra att spara på alla sina pengar så jag har inte haft någon fast telefon utan kommunicerat mycket via det här programmet. Funka fett me fint och är mycket billigare.
Funkar bra, men jag använder det nästan aldrig. När jag sitter vid datorn fungerar ju mail och IM lika bra som kommunikationsmedel. Och när jag inte är vid datorn blir det ju mobiltelefonen hursomhelst.
Annons
Jag har telia ip-telefoni tycker 20 %
men skype är grymt
kör med ett annat program som heter woize,den är tom enklare att använda,lätta att fylla på samtalstid mm.det kostar att ringa till vanliga telefoner men är mycket billigare än vanlig telefon.knappt 20 öre min till kina tex.testa här http://www.woize.com
Jag tycker Skype är jättebra. Använder det till gratis dator till dator samtal men också till vanliga telefonsamtal när jag behöver ringa utomlands, då har de riktigt billiga tariffer.

Vill ni testa Skype, kan ni ladda hem det här:

>> www.internetstart.se/download.asp
Har kikat lite på en telefon som heter Olympia VoIP DUALphone
Den finns på www.netonnet.se
Kan det vara nåt för en skype-nybörjare ?
Har inte prövat detta med skype - men det verkar intressant.
Lite sugen på " Skype " är man ju.
Har slopat Telia och övergått till Vodafone för att spara pengar.
Kanske man kan spara ännu mer nu med Skype.
( Stackarts Telia HeeHee )
Några frågor - är det någon som vet ?

1: Kan man ringa Sverigesamtal med Skype ? Hur mycket kostar det i så fall. Jag menar - om den du ringer till inte har Skype.

2: Brukar ringa till en kompis i USA. Hon har inte Skype. Vad kostar detta per minut ? Ungefär . . .

3: Om hon skaffar Skype - är samtalet gratis då ? ( Om vi båda har Skype ).

4: Hur betalar man ? Jag förmodar att man måste betala in en viss summa i förskott. Finns det någån minigräns på hur mycket man måste betala in per gång ?

5: Går det att betala via Internetbank ? Jag har inget kreditkort - jag betalar alla mina räkningar via Föreningssparbanken.
( Internetbank ).

Många dumma frågor kanske - men den som inte frågar - får inget veta . . . eller hur.

Svanen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem