Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

INSIDER sekter och övergrepp

INSIDER sekter och övergrepp

såg delar av detta program. och mår illa. hur f-n kan dessa
*.........* göra SÅ! (SVÄR och svär en hel del)
sekter är farliga och borde förbjudas enligt lag!
såg början av detta program om sekten *familjen* där en ung man (29 åriga Rick med laddad pistol) förbereder sitt eget självmord pga... just det övergrepp!
är så upprörd över detta avskyvärda!
dessa människor är inte bara sjuka, dom är.. (finner inget ord)
borde dom inte stoppas på något sätt??
finns det något stöd för skadade?
det verkar inte så (sägs på programmet)



Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

såg inte själv programmet pga att jag ej har tv 3,men en mycket upprörd kompis ringde mej och berätta om programmet,bara att höra vad han sa fick mej att bli förbannad och lessen på samma gång.sekter av alla de slag är livsfarliga och måste bekämpas med alla medel.om våra beslutsfattare ville syna dessa obskyra grupper bättre så kunde många kunna räddas från deras äckliga grepp.
oavsätt er ilska och upprördhet så skall ni vårda språket.
alltså något att tänka på innan ni skriver.
verkligheten blir inte bättre av att ni skriver svordomar här på forumet. osv.
mvh // göcke moderator IS
Göcke:
Är du inte liiiite väl petig nu????
Annons
Ja sjukare människor finns nog inte.
Undrar var felet ligger?

Göcke: Jag har en undran. Ärligt...tycker du det är värre med svordommar än att några här inne ständigt har ägnat sig åt personpåhopp, ren kränkning genom att ironiskt ge sig på folk som stavar fel, hota folk osv?
Nu bråkar jag inte, utan undrar bara?

Ha det gott Åsa
Håller med Åsa,lite sila mygg och svälja kameler är det nog ibland,men ok regler är till för att följas och en massa svordomar i debatten är ju inget konsstruktivt.
Jag undrade just hur länge det skulle dröja innan ni upptäckte moderatorns sanna ansikte. Jag tycker faktiskt att det är synd på en bra sida, men om ni kollar vad han tar bort och vad han låter passera så kan man ganska lätt se vad det är för någon man har att göra med här. Som sagt var, mycket tråkigt...
Skoj att höra av dig igen. Ja det är lite synd här kan folk vara spydiga och nervärderande men vi får inte använda kraftutryck.
nervärderande mot andra människor.
Hmm .. förlåt om jag inte fäller en tår för någon uttråkad västerlänning född med silversked i baken som av ren trots eller "det-är så-synd-om-mig" attityd går med i nån fånig sekt som pungslår honom/henne på alla hennes tillgångar.. Som man bäddar får man ligga.

Känns som ett sant I-lands problem när flickor i Afrika tvingas sälja sig själva gång på gång för att ha råd med mat och eller skolgång. När en hel kontinent håller på att dö i AIDS ..

Jag vet att ett problem inte blir mindre bara för att det finns ett större problem, men för mig känns det så iaf.
varför lägga krutet på svordomarna,
när man bara sett en del av ett program,
hade varit bättre att lägga energin på att förklara vad som
man tycker är fel och vad det egentligen handlade om.

alla har kanske inte sett programet.

Det handlar alltså inte om petighet.
utan hur ni utrycker er här på forumet.
om man startar en tråd med svordomar
så kan man ju förvänta sig att denna person
sedan också använder svordomar när någon annan vill
vara med i tråden.
och att man därför drar sig för att svara om man har en annan
åsikt.

alltså väldigt enkel logik.
därav min påminnelse om reglerna.
allt för att edra nystartade trådar skall få så bra uppslutning
som möjligt.

mvh // göcke moderator IS

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem